1 | Dersin Adı: | FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ |
2 | Dersin Kodu: | OKU0010 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. hatice zeynep inan |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | asubasal@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dünyada uygulanan farklı erken çocukluk eğitimi modellerini bilme, Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim ile ilişkilendirebilme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Okulöncesi eğitimin temel konularına bakış | |
2 | Dünya’da okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimine genel bir bakış | |
3 | Fransa ve Japonya’da okul öncesi eğitim | |
4 | Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’da okul öncesi eğitim | |
5 | Kıbrıs ve İngiltere’de okul öncesi eğitim | |
6 | İtalya ve İsrail’de okul öncesi eğitim | |
7 | Bulgaristan, Yunanistan ve Avusturya’da okul öncesi eğitim | |
8 | Hindistan ve Çin okul öncesi eğitim | |
9 | Montessorri Yaklaşımı | |
10 | Head-Start Programı | |
11 | Reggio Emilio Yaklaşımı | |
12 | Waldrof Okulları | |
13 | Opstap Programı | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Başal, H. A. ve diğerleri (2011). Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modelleri. Bursa: Dora Yayıncılık Başal, H. (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, İstanbul:Morpa Yayınları MEB (2006) 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı Oktay, A. (2002). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, İstanbul: Epsilon Yayınları Başal,H.A. (1996). Hollanda’da Opstap (Elele) Programı (Anne ve Anaokulu Çağındaki Çocukları İçin Oyun ve Öğretim Programı), Ankara Üniversitesi 50. Yıl, Okulöncesi Eğitimi Sempozyumu, Okulöncesi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Kitabı, 1996. Montessori, M.(1982).Çocuk Eğitimi Montessori Metodu, çev. G. Yücel, İstanbul: Sander Yayınları. Myers, R. (1995). Erken Çocukluk Eğitiminin Programlarının Geliştirilmesinde ve Yaygınlaştırılmasında Uygulanan Politikalar, Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi Sempozyum Raporu, İstanbul,ss.62-80 Mialeret,G. (1997). Dünyada Okulöncesi Eğitimi, Okulöncesi Eğitimi, çev. V. Örs, Ankara:UNESCO Türkiye Millî Komisyonu, ss.3-27 Gürkan, T. (1981). Türkiye’de Okulöncesi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Eğitim Fakültesi. Akyüz, Y. (1996). Anaokullarının Türkiye’de Kuruluş ve Gelişim Tarihçesi. Millî Eğitim. 132:11-17, Ekim-Kasım-Aralık Bekman, S. (2003).Türkiye’deki Erken Çocukluk Eğitimi Sistemi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Modeller, Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Yaygınlaşma, yönetişim ve Yapılar Toplantısı Raporu, Ankara: AÇEV, UNICEF Eğitim Reformu Girişimi,ss.19-24 Mağden, D.(1993). Okulöncesi Eğitim Programlarında Yeni Yaklaşımlar, 9. YA-PA Okulöncesi Eğitim ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara, ss.172-175 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 4 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 10 | 3 | 30 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |