Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: OKU0010
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. hatice zeynep inan
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: asubasal@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dünyada uygulanan farklı erken çocukluk eğitimi modellerini bilme, Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim ile ilişkilendirebilme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dünya’da okul öncesi eğitimin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Farklı ülkelerde uygulanan erken çocukluk programları hakkında bilgi sahibi olur.;
3 Dünyada yaygın olarak kullanılan erken çocukluk programlarını kavrar.;
4 Türkiye’de uygulanan programla farklı ülkelerde uygulanan programları karşılaştırabilir.;
5 Türkiye’de uygulanan programa öneri getirebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Okulöncesi eğitimin temel konularına bakış
2 Dünya’da okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimine genel bir bakış
3 Fransa ve Japonya’da okul öncesi eğitim
4 Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’da okul öncesi eğitim
5 Kıbrıs ve İngiltere’de okul öncesi eğitim
6 İtalya ve İsrail’de okul öncesi eğitim
7 Bulgaristan, Yunanistan ve Avusturya’da okul öncesi eğitim
8 Hindistan ve Çin okul öncesi eğitim
9 Montessorri Yaklaşımı
10 Head-Start Programı
11 Reggio Emilio Yaklaşımı
12 Waldrof Okulları
13 Opstap Programı
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Başal, H. A. ve diğerleri (2011). Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modelleri. Bursa: Dora Yayıncılık
Başal, H. (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, İstanbul:Morpa Yayınları
MEB (2006) 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı
Oktay, A. (2002). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, İstanbul: Epsilon Yayınları
Başal,H.A. (1996). Hollanda’da Opstap (Elele) Programı (Anne ve Anaokulu Çağındaki Çocukları İçin Oyun ve Öğretim Programı), Ankara Üniversitesi 50. Yıl, Okulöncesi Eğitimi Sempozyumu, Okulöncesi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Kitabı, 1996.
Montessori, M.(1982).Çocuk Eğitimi Montessori Metodu, çev. G. Yücel, İstanbul: Sander Yayınları.
Myers, R. (1995). Erken Çocukluk Eğitiminin Programlarının Geliştirilmesinde ve Yaygınlaştırılmasında Uygulanan Politikalar, Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi Sempozyum Raporu, İstanbul,ss.62-80
Mialeret,G. (1997). Dünyada Okulöncesi Eğitimi, Okulöncesi Eğitimi, çev. V. Örs, Ankara:UNESCO Türkiye Millî Komisyonu, ss.3-27
Gürkan, T. (1981). Türkiye’de Okulöncesi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Eğitim Fakültesi.
Akyüz, Y. (1996). Anaokullarının Türkiye’de Kuruluş ve Gelişim Tarihçesi. Millî Eğitim. 132:11-17, Ekim-Kasım-Aralık
Bekman, S. (2003).Türkiye’deki Erken Çocukluk Eğitimi Sistemi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Modeller, Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Yaygınlaşma, yönetişim ve Yapılar Toplantısı Raporu, Ankara: AÇEV, UNICEF Eğitim Reformu Girişimi,ss.19-24
Mağden, D.(1993). Okulöncesi Eğitim Programlarında Yeni Yaklaşımlar, 9. YA-PA Okulöncesi Eğitim ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara, ss.172-175
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 4 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 10 3 30
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr