Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİNÖR SEBZELER
1 Dersin Adı: MİNÖR SEBZELER
2 Dersin Kodu: BAH3118PDS
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. NURAY AKBUDAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: nakbudak@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 2941486
Adres: Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Bahçe Bitkileri Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkiye şartlarında bölgelere göre kullanımı yoğun olan ancak kültür sebzesi olarak fazla yetiştirilmeyen türlerin (altın çilek, fesleğen, hindiba, rezene, alabaş vb.) özelliklerinin ve yetiştiriciliğinin anlatılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Minör sebzelerin önemi hakkında bilgi sahibi olma;
2 Minör sebzeler grubundaki sebzeleri tanıma;
3 Minör sebzelerin yetiştiği iklim şartları hakkında bilgi sahibi olma;
4 Minör sebzelerin yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olma;
5 Minör sebzelerin hasadı ve değerlendirilmesi ile ilgili bilgi sahibi olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Minör sebzelerin tanıtılması ve sınıflandırılması
2 Beslenme ve sağlık bakımından önemi
3 Altın çileğin yetiştiği ekolojik sartlar ve yetiştiriciliği
4 Altın çileğin hasadı ve değerlendirmesi
5 Pepino yetiştiği ekolojik sartlar ve yetiştiriciliği, hasadı
6 Arasınav + ders tekrarı
7 Hindiba yetiştiği ekolojik şartlar ve yetiştiriciliği
8 Hindibağın hasadı ve değerlendirmesi
9 Rezene yetiştiği ekolojik sartlar ve yetiştiriciliği
10 Zencefilin yetiştiği ekolojik şartlar, yetiştiriciliği, hasat
11 Acur yetiştiği ekolojik sartlar ve yetiştiriciliği
12 Acur hasadı ve değerlendirilmesi
13 Şikorinin yetiştiği ekolojik şartlar ve yetiştiriciliği
14 Şikorinin hasadı ve değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Günay, A.1992. Genel Sebze Yetiştiriciliği Cilt I. A.Ü. Z.F. 94 s.
• Anonim 1198. Specialty and Minor Crops Handbook. University of California, 184 p.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 10 3 30
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 14 1 14
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr