Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİK TESTLER
1 Dersin Adı: PSİKOLOJİK TESTLER
2 Dersin Kodu: PSI4061
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 0
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 3
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi HAYRİYE GÜLEÇ PAP
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi HAYRİYE GÜLEÇ PAP
hayriyegulec@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Uygulamalı alanda farklı yaş gruplarında sıkça kullanıldığı düşünülen bazı testlerin uygulama, puanlama ve yorumlamaları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikolojik testlerin önemve işlevlerini kavrayabilme ;
2 Psikolojik testlerin sınıflandırılmasını yapabilme ;
3 Psikolojik testlerin niteliklerini analiz edebilme ;
4 Test uygulamalarında etik konuların farkına varabilme ;
5 Testlerin uygulamalarını yapabilmek ;
6 Testlerin puanlamasını yapabilmek ;
7 Testlerin yorumlamasını yapabilmek ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı ve önemi
2 Psikolojik testlerin önemi ve işlevi
3 Testlerin gelişiminin tarihsel geçmişi
4 Testlerin sınıflandırılması ve niteliksel özellikleri
5 Wechsler Çocuklar için Zeka Testi uygulama, puanlama ve yorumlama
6 Wechsler Çocuklar için Zeka Testi uygulama, puanlama ve yorumlama
7 Wechsler Çocuklar için Zeka Testi uygulama, puanlama ve yorumlama
8 Wechsler Çocuklar için Zeka Testi uygulama, puanlama ve yorumlama
9 Wechsler Çocuklar için Zeka Testi uygulama, puanlama ve yorumlama
10 Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteriuygulama, puanlama ve yorumlama
11 Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteriuygulama, puanlama ve yorumlama
12 Ankara Gelişimsel Tarama Envanteriuygulama, puanlama ve yorumlama
13 Bender Gestalt Görsel - Motor Entegrasyon Testi uygulama, puanlama ve yorumlama
14 Nöropsikolojik Testlerin genel tanıtımı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara: Yeni Doğuş Matbaası.
Savaşır, I. & Şahin, N. (çev.) (1995). Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri El Kitabı, Ekim 2006.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 0 0 0
Uygulamalı Dersler 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 184
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 2 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK5 0 0 0 0 0 0 5 4 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr