Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANNE-BABA EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: ANNE-BABA EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: RPD0021
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. RAHŞAN SİVİŞ ÇETİNKAYA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans programından mezun olacak Okul Psikolojik Danışmanı adaylarına, anne-babalara rehberlik etmede gerekli bilgi ve beceri donanımını kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anne-babalara farklı konularda seminerler verebilme;
2 Anne-babalara müşavirlik edebilme;
3 Etkili yönlendirme yapabilme;
4 Anne-babalara bülten hazırlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, ders planının açıklanması, öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması
2 Aile Nedir? Günümüz Türk Ailesi; Aile Çeşitleri (Çekirdek Aile, Geniş Aile, Tek Ebeveynli Aile, Çocuksuz Aile, Geçiş Ailesi).
3 Anne-Baba Olmak; Anne-Baba Tutumları (Demokratik Anne-Baba Tutumu, Otoriteryan Anne-Baba Tutumu, Serbest/ İlgisiz Anne-Baba Tutumu, Aşırı hoşgörülü (laisez-faires) Anne-Baba Tutumu, Aşırı Korumacı Anne-Baba Tutumu,Tutarsız Anne-Baba Tutumu); Aile Döngüsü.
4 Özel Gereksinimi Olan Çocuğu Olan Anne-Babalar; Özel Gereksinimi Olan Çocuğu Olan Anne-Babalarda Görülen Tepkiler; Aile Rehberliği ve Danışmanlık Hizmetleri; Aile Eğitimi.
5 Okul Aile İşbirliğinin Önemi, Eğitimde Aile Katılımın Önemi, Eğitimde Babaların Katılımının Önemi.
6 Aile Katılımı Çalışmaları (Bilgilendirme Toplantıları, Bireysel Görüşmeler, Grup Eğitimleri, Konferanslar/ Seminerler, Telefon Görüşmeleri, Haber Mektupları, Yazışmalar, Panolar, Aile Kitaplığı, Makale Kutusu/ Hazır Broşürler/ Kitapçıklar, Dilek Kutusu, Afişler, Ev Ziyaretleri, Ailelerin Karar Süreçlerine Katılımı); Türkiye’de Uygulanan Aile Eğitimi Programları (AÇEV Programları, 7-19 Yaş Aile Eğitim Programı, Marmara Ü. Ana-Baba Okulu).
7 Öğrencilerin Anne-Baba Bülteni taslaklarını getirerek sınıfta paylaşması, Anne-Baba Görüşme Sunumlarının Tamamlanması
8 Genel Tekrar
9 Öğrenci Seminer Sunumları
10 Öğrenci Seminer Sunumları
11 Öğrenci Seminer Sunumları
12 Öğrenci Seminer Sunumları
13 Öğrenci Seminer Sunumları
14 Öğrenci Seminer Sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Anne Baba Eğitimi (Editör: Tülin Güler. PEGEM Akademi).
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 14 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 16 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 14 3 42
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 5 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 5 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr