1 |
Dersin Adı: |
ANNE-BABA EĞİTİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
RPD0021 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. RAHŞAN SİVİŞ ÇETİNKAYA |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
|
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans programından mezun olacak Okul Psikolojik Danışmanı adaylarına, anne-babalara rehberlik etmede gerekli bilgi ve beceri donanımını kazandırmak |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin tanıtımı, ders planının açıklanması, öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması |
|
2 |
Aile Nedir? Günümüz Türk Ailesi; Aile Çeşitleri (Çekirdek Aile, Geniş Aile, Tek Ebeveynli Aile, Çocuksuz Aile, Geçiş Ailesi). |
|
3 |
Anne-Baba Olmak; Anne-Baba Tutumları (Demokratik Anne-Baba Tutumu, Otoriteryan Anne-Baba Tutumu, Serbest/ İlgisiz Anne-Baba Tutumu, Aşırı hoşgörülü (laisez-faires) Anne-Baba Tutumu, Aşırı Korumacı Anne-Baba Tutumu,Tutarsız Anne-Baba Tutumu);
Aile Döngüsü.
|
|
4 |
Özel Gereksinimi Olan Çocuğu Olan Anne-Babalar; Özel Gereksinimi Olan Çocuğu Olan Anne-Babalarda Görülen Tepkiler; Aile Rehberliği ve Danışmanlık Hizmetleri; Aile Eğitimi. |
|
5 |
Okul Aile İşbirliğinin Önemi, Eğitimde Aile Katılımın Önemi, Eğitimde Babaların Katılımının Önemi. |
|
6 |
Aile Katılımı Çalışmaları (Bilgilendirme Toplantıları, Bireysel Görüşmeler, Grup Eğitimleri, Konferanslar/ Seminerler, Telefon Görüşmeleri, Haber Mektupları, Yazışmalar, Panolar, Aile Kitaplığı, Makale Kutusu/ Hazır Broşürler/ Kitapçıklar, Dilek Kutusu, Afişler, Ev Ziyaretleri, Ailelerin Karar Süreçlerine Katılımı); Türkiye’de Uygulanan Aile Eğitimi Programları (AÇEV Programları, 7-19 Yaş Aile Eğitim Programı, Marmara Ü. Ana-Baba Okulu). |
|
7 |
Öğrencilerin Anne-Baba Bülteni taslaklarını getirerek sınıfta paylaşması, Anne-Baba Görüşme Sunumlarının Tamamlanması |
|
8 |
Genel Tekrar |
|
9 |
Öğrenci Seminer Sunumları |
|
10 |
Öğrenci Seminer Sunumları |
|
11 |
Öğrenci Seminer Sunumları |
|
12 |
Öğrenci Seminer Sunumları |
|
13 |
Öğrenci Seminer Sunumları |
|
14 |
Öğrenci Seminer Sunumları |
|