Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEN ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
1 Dersin Adı: FEN ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
2 Dersin Kodu: FEN0004
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr.Dilek ZEREN ÖZER
dzeren@uludag.edu.tr
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blk Z10
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretim Teknolojilerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımı, Uygun Teknoloji Planlamasının Yapılması ve Yürütülmesi. Öğretim Materyalinin Seçimi. Materyallerin Tasanm ve Geliştirme İlkeleri. Tasarım Öğeleri. Ders Materyali Geliştirme. Öğretim Teknolojileri Yoluyla İki ve Üç Boyutlu Materyaller Geliştirilmesi: Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi. Alana Özgü Teknolojik Araç-Gereçler ve Materyaller (Simülasyonlar. Animasyonlar. Sanal Sınıf ve Laboratuvar Ortamları. Kavram Karikatürleri. Bilimsel Ölçüm Yapan Araçlar, Çalışma Yapraklan. Slaytlar. Görsel Medya Gereçleri vb.) ile Fen Eğitiminde Kullanılabilecek Diğer Bilişim Teknolojileri (VVeb 2.0 Araçlan. Mobil Uygulamalar. Öğrenci Yanıtlama Sistemleri. Öğrenme Yönetim Sistemleri. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Ölçme ve Değerlendirme Araçlan vb.): Teknolojinin Entegre Edildiği Sınıf Ortamları. Etkileşimli Tahta ve Eğitim Portalİ3n; Fen Öğretiminde Alana Özgü Bilişim Teknolojilerini Kullanma ve Geliştirme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir.;
2 iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar.;
3 Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir.;
4 Alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyalleri geliştirebilir. ;
5 Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı
2 Uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
3 Öğretim materyalinin seçimi
4 Materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
5 Tasarım öğeleri
6 Ders materyali geliştirme
7 Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi
8 Teknolojik pedagojik alan bilgisi
9 Ara Sınav
10 Alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller (simülasyonlar, animasyonlar, sanal sınıf ve laboratuvar ortamlan, kavram karikatürleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar, çalışma yapraklan, slaytlar, görsel medya gereçleri vb.)
11 Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (web 2.0 araçlan, mobil uygulamalar, öğrenci yanıtlama sistemleri, öğrenme yönetim sistemleri, artınlmış gerçeklik uygulamalan, ölçme ve değerlendirme araçlan vb.)
12 Teknolojinin Entegre Edildiği Sınıf Ortamlan
13 Etkileşimli Tahta ve Eğitim Portalları
14 Fen Öğretiminde Alana Özgü Bilişim Teknolojilerini Kullanma ve Geliştirme.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Demirel, Ö. ve Eralp Altun ( 2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı.Ankara Pegem –A Yayınları.
Yıldız, R. ( 2004).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Nobel Yayın Dağıtım.
Halis, İ. ( 2002).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Koşar, E. ve diğerleri . ( 2004) . Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem –A Yayınları.
Kaya, Zeki (2006).Öğretim Teknolojisi Ve Materyal Geliştirme, Pegema Yayıncılık.
Seferoğlu, S.Sadi (2006). Öğretim Teknolojisi Ve Materyal Tasarımı, Pegema Yayıncılık.
Kutlu,O;Aladağ, H.(2006). Öğretim Teknolojisi Ve Materyal Geliştirme, Lisans Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 1 25 25
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,83
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr