Doç.Dr.Dilek ZEREN ÖZER dzeren@uludag.edu.tr Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blk Z10
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğretim Teknolojilerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımı, Uygun Teknoloji
Planlamasının Yapılması ve Yürütülmesi. Öğretim Materyalinin Seçimi. Materyallerin
Tasanm ve Geliştirme İlkeleri. Tasarım Öğeleri. Ders Materyali Geliştirme. Öğretim
Teknolojileri Yoluyla İki ve Üç Boyutlu Materyaller Geliştirilmesi: Teknolojik Pedagojik Alan
Bilgisi. Alana Özgü Teknolojik Araç-Gereçler ve Materyaller (Simülasyonlar. Animasyonlar.
Sanal Sınıf ve Laboratuvar Ortamları. Kavram Karikatürleri. Bilimsel Ölçüm Yapan Araçlar,
Çalışma Yapraklan. Slaytlar. Görsel Medya Gereçleri vb.) ile Fen Eğitiminde Kullanılabilecek
Diğer Bilişim Teknolojileri (VVeb 2.0 Araçlan. Mobil Uygulamalar. Öğrenci Yanıtlama
Sistemleri. Öğrenme Yönetim Sistemleri. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Ölçme ve
Değerlendirme Araçlan vb.): Teknolojinin Entegre Edildiği Sınıf Ortamları. Etkileşimli Tahta
ve Eğitim Portalİ3n; Fen Öğretiminde Alana Özgü Bilişim Teknolojilerini Kullanma ve
Geliştirme.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir.;
2
iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar.;
3
Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir.;
4
Alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyalleri geliştirebilir.
;
5
Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı
2
Uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
3
Öğretim materyalinin seçimi
4
Materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
5
Tasarım öğeleri
6
Ders materyali geliştirme
7
Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller
geliştirilmesi
8
Teknolojik pedagojik alan bilgisi
9
Ara Sınav
10
Alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller
(simülasyonlar, animasyonlar, sanal sınıf ve laboratuvar
ortamlan, kavram karikatürleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar,
çalışma yapraklan, slaytlar, görsel medya gereçleri vb.)
11
Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri
(web 2.0 araçlan, mobil uygulamalar, öğrenci yanıtlama
sistemleri, öğrenme yönetim sistemleri, artınlmış gerçeklik
uygulamalan, ölçme ve değerlendirme araçlan vb.)
12
Teknolojinin Entegre Edildiği Sınıf Ortamlan
13
Etkileşimli Tahta ve Eğitim Portalları
14
Fen Öğretiminde Alana Özgü Bilişim Teknolojilerini
Kullanma ve Geliştirme.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Demirel, Ö. ve Eralp Altun ( 2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı.Ankara Pegem –A Yayınları. Yıldız, R. ( 2004).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Nobel Yayın Dağıtım. Halis, İ. ( 2002).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık. Koşar, E. ve diğerleri . ( 2004) . Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem –A Yayınları. Kaya, Zeki (2006).Öğretim Teknolojisi Ve Materyal Geliştirme, Pegema Yayıncılık. Seferoğlu, S.Sadi (2006). Öğretim Teknolojisi Ve Materyal Tasarımı, Pegema Yayıncılık. Kutlu,O;Aladağ, H.(2006). Öğretim Teknolojisi Ve Materyal Geliştirme, Lisans Yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
10
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
30
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
5
60
Ödevler
1
25
25
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
115
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,83
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU