1 | Dersin Adı: | İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI |
2 | Dersin Kodu: | ING0006 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi LEVENT UZUN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | isilyalcin@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramları, çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesini, eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesini, İnternet ve uzaktan eğitimi, görsel tasarım ilkelerini, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmaları, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumunu tanıtmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Derse Giriş | |
2 | Bilim, Teknoloji ve Sınıf İçinde Öğretim Teknolojileri | |
3 | Sınıf İçinde Sözcük İşlemcilerin Kullanımı | |
4 | İnternet Sitelerinin Kullanımı | |
5 | İnternete Dayalı Proje Çalışması | |
6 | E-Posta Kullanımı | |
7 | Sohbet Kullanımı | |
8 | Blog, Wiki ve Podcast Kullanımı | |
9 | Çevrimiçi Başvuru Araçları | |
10 | Teknoloji Temelli Ders Araçları | |
11 | Elektronik Materyaller Üretme | |
12 | E-Öğrenme: Çevrimiçi Öğretim | |
13 | Geleceğe Hazırlanma | |
14 | Gözden Geçirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Brown, H.D. (1994). Principles of Language Learning and Teaching. 3rd edition. NJ: Prentice Hall. Dudeney, G. & Hockly, N. (2007). How to Teach English with Technology". Pearson Education Ltd. Erben, T., Ban, R. & Castaneda, M. (2009). Teaching English Language Learners through Technology. New York: Routledge. Hamilton, M. (2005). "Straight from the chalkface: Test driving the interactive whiteboard". MET 14/3. Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. 4th edition. Essex: Pearson Longman. Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D., & Smaldino, S.E. (1999). Instructional media and technologies for learning. 6th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. Hillar, S. P. (2010). Moodle 1.9: English Teacher's Cookbook. Birmingham: Packt Publishing. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 6 | 72 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |