Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
1 Dersin Adı: İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
2 Dersin Kodu: ING0006
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi LEVENT UZUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: isilyalcin@gmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretmen adaylarına Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramları, çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesini, eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesini, İnternet ve uzaktan eğitimi, görsel tasarım ilkelerini, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmaları, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumunu tanıtmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğretmen adayı, teknolojiyle ilgili işlemleri ve kavramları anlar.;
2 Teknoloji kaynaklarını tanıyıp olara erişir ve onların doğruluk ve uygunluğunu değerlendirir.;
3 Teknoloji destekli öğrenme ortamları ve deneyimleri planlayıp tasarlar.;
4 Öğrencinin öğrenmesini en üst düzeye çıkarmada teknoloji kullanımı yöntem ve stratejileri içeren ders planları hazırlar.;
5 Çeşitli etkili ölçme ve değerlendirme stratejileri uygulamayı kolaylaştırmak için teknolojiyi kullanır.;
6 Üretkenliği ve mesleki uygulamalarını geliştirmek için teknolojiyi kullanır.;
7 Okullarda teknoloji kullanımı ile ilgili toplumsal, etik, yasal ve insani konuları anlar ve uygulamada göz önünde bulundurur.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Derse Giriş
2 Bilim, Teknoloji ve Sınıf İçinde Öğretim Teknolojileri
3 Sınıf İçinde Sözcük İşlemcilerin Kullanımı
4 İnternet Sitelerinin Kullanımı
5 İnternete Dayalı Proje Çalışması
6 E-Posta Kullanımı
7 Sohbet Kullanımı
8 Blog, Wiki ve Podcast Kullanımı
9 Çevrimiçi Başvuru Araçları
10 Teknoloji Temelli Ders Araçları
11 Elektronik Materyaller Üretme
12 E-Öğrenme: Çevrimiçi Öğretim
13 Geleceğe Hazırlanma
14 Gözden Geçirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Brown, H.D. (1994). Principles of Language Learning and Teaching. 3rd edition. NJ: Prentice Hall.
Dudeney, G. & Hockly, N. (2007). How to Teach English with Technology". Pearson Education Ltd.
Erben, T., Ban, R. & Castaneda, M. (2009). Teaching English Language Learners through Technology. New York: Routledge.
Hamilton, M. (2005). "Straight from the chalkface: Test driving the interactive whiteboard". MET 14/3.
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. 4th edition. Essex: Pearson Longman.
Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D., & Smaldino, S.E. (1999). Instructional media and technologies for learning. 6th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Hillar, S. P. (2010). Moodle 1.9: English Teacher's Cookbook. Birmingham: Packt Publishing.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 11 11
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 11 11
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 2 0 0 2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK7 0 0 3 0 0 0 0 3 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr