Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUK EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUK EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: ÇCKZ213
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 1
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. ELİF SEZGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör. EMRE BOZDEMİR, Öğr.Gör.Dr.Elif SEZGİN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: elifyalcintas@uludag.edu.tr
02247112781/61765
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek, özel eğitim alanında farklı disiplinlerin rolü hakkında bilgi vermek, özel gereksinimli çocukların gelişim destekleri ve aile destek programları hakkında bilgilendirmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. ;
2 Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.;
3 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugün hakkında bilgi verir ;
4 Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. ;
5 Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir.;
6 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. ;
7 Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. ;
8 İşitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir.;
9 İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. ;
10 Özel gereksinimli çocukların tanı ve durumlarının nedenleri hakkında bilgi verir. Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler hakkında bilgi verir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Özel eğitim terimi ve kapsadığı alan
2 Özel gereksinimli çocukların sahip olduğu özellikler
3 Okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi, Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü
4 Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikleri
5 Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri
6 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu
7 Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini
8 ARA SINAV
9 İşitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri
10 İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri
11 Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler
12 Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları
13 Özel eğitimde aile eğitimi uygulamaları
14 Final sınavı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ataman. A. (Edt.) Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 60
Yıl sonu Sınavı 0 0
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 100
Finalin BAşarıya Oranı 0
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 0 0 0
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,13
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr