Öğrencilerin özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek, özel eğitim alanında farklı disiplinlerin rolü hakkında bilgi vermek, özel gereksinimli çocukların gelişim destekleri ve aile destek programları hakkında bilgilendirmek
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. ;
2
Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.;
3
Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugün hakkında bilgi verir ;
4
Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. ;
5
Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir.;
6
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. ;
7
Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. ;
8
İşitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir.;
9
İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. ;
10
Özel gereksinimli çocukların tanı ve durumlarının nedenleri hakkında bilgi verir. Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler hakkında bilgi verir;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Özel eğitim terimi ve kapsadığı alan
2
Özel gereksinimli çocukların sahip olduğu özellikler
3
Okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi, Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü
4
Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikleri
5
Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri
6
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu
7
Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini
8
ARA SINAV
9
İşitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri
10
İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri
11
Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler
12
Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları
13
Özel eğitimde aile eğitimi uygulamaları
14
Final sınavı
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Ataman. A. (Edt.) Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
60
Yıl sonu Sınavı
0
0
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
100
Finalin BAşarıya Oranı
0
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
14
1
14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
1
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
0
0
0
Toplam İş Yükü
94
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,13
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU