1 | Dersin Adı: | DESEN IV |
2 | Dersin Kodu: | GSR2004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SAİT OKTAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Sertap YEĞİN Öğr.Gör.Gülser AKTAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
meryemuzunoglu@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin çeşitli desen uygulamalarıyla ilgili kuramsal ve teknik bilgilerini arttırmak için düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrenciler basit çalışma yöntemlerinden, kişisel duygu ve düşüncelerini yaratıcı bir sezgiyle nesne ve mekana aktarabilecekleri karmaşık resimsel düzenlemelere dek çeşitlenen bir dizi problemi araştırma olanağı bulurlar |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Farklı Malzemelerin ve Malzemeyi Farklı Kullanmanın Desene Katkısı | Durağan canlı modelden farklı teknik ve malzemelerle taslaklar |
2 | Farklı Malzemelerin ve Malzemeyi Farklı Kullanmanın Desene Katkısı | Hareketli canlı modelden farklı malzeme ve tekniklerle taslaklar. |
3 | Perspektif Bilgisi. Çizgi ve tonla yüzey üzerinde derinlik yanılsaması oluşturma. | Farklı malzeme ve tekniklerle iç mekan çalışması. |
4 | Figür-obje-mekan ilişkileri bağlamında ışık-gölgenin espasa ( derinlik yanılsaması ) katkısı. Kompozisyonda açık-koyu dengesi. | Farklı malzeme ve tekniklerle mekan içinde figür etüdü. |
5 | Figür-obje-mekan ilişkileri bağlamında ışık-gölgenin espasa katkısı. Kompozisyonda açık-koyu dengesi. | Farklı malzeme ve tekniklerle mekan içinde figür etüdü |
6 | Figür-obje-mekan ilişkileri bağlamında ışık-gölgenin espasa katkısı. Kompozisyonda açık-koyu dengesi. | Farklı malzeme ve tekniklerle mekan içinde figür etüdü. |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | Ders tekrarı ve Ara sınav |
8 | Desen Çeşitleri ; Çizgisel Desen, Modle Deseni, Lekesel Desen. Sanat Tarihinden Örnekler. | Atölyede hazırlanan kurgunun farklı malzeme ve tekniklerle çalışılması. |
9 | Malzemenin Desende Üsluplaşmaya Katkısı. Desen - Pentür İlişkisi. Sanat Tarihinden Örnekler. | Atölyede hazırlanan kurgunun farklı malzeme ve tekniklerle çalışılması |
10 | Kompozisyonda hareket ve denge. Sanat Tarihinden Örnekler | Karakalem tekniğinde canlı modelden ikili figür çalışması. |
11 | İnsan bedeni üzerinde geometrik form çözümlemesi. | Karakalem tekniğinde canlı modelden ikili figür çalışması |
12 | Ton araştırmalarında çizgisel ve lekesel yaklaşım. Sanat Tarihinden Örnekler. | Karakalem tekniğinde canlı modelden ikili figür çalışması |
13 | Model- Mekan İlişkisi | Farklı malzeme ve tekniklerle dış mekanda canlı model çalışması. |
14 | Işık-Gölge ve Hacim- Derinlik İlişkileri | Farklı malzeme ve tekniklerle dış mekanda canlı model çalışması. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Dodson, Bert, “Keys to Drawing”, North Light – FW Publications, USA, 1990 Hale, Robert, “Drawing Lessons from Great Masters”, Watson Guptill Publications, New York, 1989 Richer, Paul, “Artistic Anatomy”, Watson Guptill Publications, New York, 1986 Tut, Barış, “Çizgi ve Eller (Osman Hamdi Bey’den Günümüze Desen)”Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001 Goldfinger, Eliot, “Human Anatomy for Artists”, Oxford University Press, New York, 1991 Stanyer, Peter – Gürtuna, Rana (editorler), “Anatomi İnsan Formunun Dinamikleri” Alfa Yayınları, İstanbul, 2008 Civardi, Givonni; “Drawing Portraits”, English Taranslation by Julie Carbonara, English taranslation copyright, Search Press Limited 2002. Dauber, Wolfgang; “Feneis'in Sistematik Resimli Anatomi Sözlüğü”, çeviri: Tania Marur, Mehmet Yıldırım, Yüce yayınları, İstanbul 2007. Berry, William A. Drawing the Human Form: Methods, Sources, Concepts. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1994. Betti, Claudia, and Teel Sale. Drawing: A Contemporary Approach. 3rd ed. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1992. Brommer, Gerald F. Understanding Transparent Watercolor. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1993. Chaet, Bernard. An Artist’s Notebook. New York: Harcourt Brace, 1979. Chaet, Bernard. The Art of Drawing. 3rd ed. New York: Harcourt Brace, 1983. Cody, John. Atlas of Foreshortening: The Human Figure in Deep Perspective. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001. Enstice, Wayne, and Melody Peters. Drawing: Space, Form, Expression. 2nd ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1996. Goldstein, Nathan. The Art of Responsive Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999. Goldstein, Nathan. Figure Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999. Hale, Robert Beverly. Drawing Lessons from the Great Masters. New York: Watson-Guptill, 1989. Laseau, Paul. Graphic Thinking for Architects and Designers. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001. Mendelowitz, Daniel M. Drawing. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1980. Mendelowitz, Daniel M., and Duane Wakeham. Guide to Drawing. 5th ed. Fort Worth: Harcourt Brace Jovanovich, 1993. Mittler, Gene A., and James D. Howze. Creating and Understanding Drawings. 3rd ed. New York: Glencoe, 2001. Montague, John. Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1998. Nicolaides, Kimon. The Natural Way to Draw: A Working Plan for Art Study. London: Deutsch, 1988. Purser, Stuart. The Drawing Handbook. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1976. Rawson, Philip S. The Art of Drawing. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1984. Ruby, Erik. The Human Figure: A Photographic Reference for Artists. New York: Van Nostrand Reinhold, 1999. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 2 | 18 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 13 | 52 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |