Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KLASİK DRAMATURGİ
1 Dersin Adı: KLASİK DRAMATURGİ
2 Dersin Kodu: GSY1004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BANU ÇAKMAK DUMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı dramın ortaya çıkışından günümüze dram bilimine yönelik gelişmeleri, dramaturgi kavramının önemi, klasik dramaturgi ve modern dönemlerdeki dramaturgi ve oyun teknikleri ve kurallar, trajik, komik, dramatik olan gibi konularda öğrencinin donanımını sağlayarak, yazarlık alanında olduğu gibi dramaturgi alanında da öğrencinin birikim yapmasına yardımcı olmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Klasik dramaturgiyi tüm yönleriyle bilmek ;
2 Kapalı biçim ve dramatik yapı hakkında detaylı bilgi sahibi olmak;
3 Trajik ve komiği birbirinden ayırmak;
4 Roma ve Yunan dramaturgisinin belirleyici özelliklerine hakim olmak;
5 Antik Yunan tragedyaları hakkında yorum yapabilmek;
6 Tragedyalara yeni bakış kazandırmak;
7 Roma komedyaları hakkında yorum yapabilmek;
8 Klasik komediye yeni bakış kazandırmak ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kapalı biçimin temel özellikleri
2 Dramatik yapının asal öğeleri
3 Trajik olan ve komik olana dair tartışma
4 Sophokles’in Elektra oyununun incelenmesi
5 Sophokles’in Elektra oyununun eleştirilmesi ve yeni yorum getirme
6 Eurupides’in Bakhalar oyununun incelenmesi
7 Eurupides’in Bakhalar oyununun eleştirilmesi ve yeni yorum getirme
8 Genel bir değerlendirme (Ara sınav)
9 Murathan Mungan’ın Geyikler-Lanetler oyununun incelenmesi
10 Murathan Mungan’ın Geyikler-Lanetler oyununun eleştirilmesi ve yeni yorum getirme
11 Komedinin Roma’da oluşumu, gelişimi ve komedi öğeleri üzerine tartışma
12 Aristophanes’in Eşek Arıları oyununun incelenmesi ve yeni yorumlar
13 Plautus’un Palavracı Asker oyununun incelenmesi ve yeni yorumlar
14 Yunan ve Roma komedisinin iki oyun bağlamında dramaturjik karşılaştırması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -ARİSTOTELES,“Poetika”, Aristoteles, Varlık Yayınları.
- Ayşegül YÜKSEL, “Dram Sanatında Ezgi ve Uyum”, Altın Yayınları, İstanbul 2004.
- Dikmen GÜRÜN, “Tiyatro Yazıları”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 2000.
- Esen ÇAMURDAN, “Çağdaş Tiyatro ve Dramaturgi”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1996.
- Esen ÇAMURDAN, “Hıçkırmakla Haykırmak Arası”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 2001.
- Hülya NUTKU, “Dramaturgi”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1990.
- Sevda ŞENER, “Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı”, Sevda ŞENER, Dost Yayınları, Ankara 2002.
- Zehra İPŞİROĞLU, “Tiyatroda Devrim”, Zehra İPŞİROĞLU, Çağdaş Yayınları, İstanbul 1995.
- Zehra İPŞİROĞLU, “Eleştirinin Eleştirisi”, Zehra İPŞİROĞLU, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1997.
- Sophokles; “Elektra”, Eurupides; “Bakhalar”, Murathan Mungan; “Geyikler Lanetler”, Aristophanes; “Eşek Arıları”, Plautus; “Palavracı Asker”
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 9 2 18
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 5 2 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 3 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 3 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK4 3 2 3 2 2 5 0 0 0 0 0 0
OK5 3 4 2 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK6 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK7 3 3 3 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK8 5 5 3 5 5 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr