1 | Dersin Adı: | KLASİK DRAMATURGİ |
2 | Dersin Kodu: | GSY1004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BANU ÇAKMAK DUMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı dramın ortaya çıkışından günümüze dram bilimine yönelik gelişmeleri, dramaturgi kavramının önemi, klasik dramaturgi ve modern dönemlerdeki dramaturgi ve oyun teknikleri ve kurallar, trajik, komik, dramatik olan gibi konularda öğrencinin donanımını sağlayarak, yazarlık alanında olduğu gibi dramaturgi alanında da öğrencinin birikim yapmasına yardımcı olmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kapalı biçimin temel özellikleri | |
2 | Dramatik yapının asal öğeleri | |
3 | Trajik olan ve komik olana dair tartışma | |
4 | Sophokles’in Elektra oyununun incelenmesi | |
5 | Sophokles’in Elektra oyununun eleştirilmesi ve yeni yorum getirme | |
6 | Eurupides’in Bakhalar oyununun incelenmesi | |
7 | Eurupides’in Bakhalar oyununun eleştirilmesi ve yeni yorum getirme | |
8 | Genel bir değerlendirme (Ara sınav) | |
9 | Murathan Mungan’ın Geyikler-Lanetler oyununun incelenmesi | |
10 | Murathan Mungan’ın Geyikler-Lanetler oyununun eleştirilmesi ve yeni yorum getirme | |
11 | Komedinin Roma’da oluşumu, gelişimi ve komedi öğeleri üzerine tartışma | |
12 | Aristophanes’in Eşek Arıları oyununun incelenmesi ve yeni yorumlar | |
13 | Plautus’un Palavracı Asker oyununun incelenmesi ve yeni yorumlar | |
14 | Yunan ve Roma komedisinin iki oyun bağlamında dramaturjik karşılaştırması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-ARİSTOTELES,“Poetika”, Aristoteles, Varlık Yayınları. - Ayşegül YÜKSEL, “Dram Sanatında Ezgi ve Uyum”, Altın Yayınları, İstanbul 2004. - Dikmen GÜRÜN, “Tiyatro Yazıları”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 2000. - Esen ÇAMURDAN, “Çağdaş Tiyatro ve Dramaturgi”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1996. - Esen ÇAMURDAN, “Hıçkırmakla Haykırmak Arası”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 2001. - Hülya NUTKU, “Dramaturgi”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1990. - Sevda ŞENER, “Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı”, Sevda ŞENER, Dost Yayınları, Ankara 2002. - Zehra İPŞİROĞLU, “Tiyatroda Devrim”, Zehra İPŞİROĞLU, Çağdaş Yayınları, İstanbul 1995. - Zehra İPŞİROĞLU, “Eleştirinin Eleştirisi”, Zehra İPŞİROĞLU, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1997. - Sophokles; “Elektra”, Eurupides; “Bakhalar”, Murathan Mungan; “Geyikler Lanetler”, Aristophanes; “Eşek Arıları”, Plautus; “Palavracı Asker” |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 9 | 2 | 18 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 5 | 2 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |