1 | Dersin Adı: | KARİYER DANIŞMANLIĞI KURAM ve UYGULAMALARI |
2 | Dersin Kodu: | RPD6102 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞERMIN ÖNDER KÜLAHOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Şermin KÜLAHOĞLU skulahoglu@uludag.edu.tr 2942201 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Derse katılanların farklı yaş gruplarındaki bireylere meslek seçimi, kariyer planlama ve kariyer geliştirmeye yönelik kariyer psikolojik danışmanlığı verebilme konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Mesleki Gelişim ve Kişilik Kuramları | |
2 | İnsan kaynakları planlaması ve Kariyer geliştirme | |
3 | Kariyer danışmanı yeterlikleri | |
4 | Kariyer danışmanı yetiştirme, yetkinliklerin ülkeler arası karşılaştırması Avrupa Birliği ülkeleri, A.B.D. ve Avustralya | |
5 | Kariyer psikolojik danışmanlığının ülkemizdeki durumu | |
6 | Kariyer danışmanlığı yaklaşımları ve çok-kültürlülük | |
7 | Kariyer planlama ilkeleri | |
8 | Kariyer danışma sürecinde teknikler ve eleştirisi | |
9 | Kariyer danışmanlığında kullanılan ölçüm araçları ve kullanımı hakkında eleştiriler | |
10 | Kariyer danışmanlığında bilgisayar destekli programlar | |
11 | İlköğretim mesleki rehberlik kuram ve uygulamaları | |
12 | Ortaöğretimde mesleki ve kariyer danışmanlığı | |
13 | Yükseköğretimde kariyer danışmanlığı | |
14 | Kurumsal temelde kariyer danışmanlığı ve kariyer yönetimi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Niles, Spenser, G. & Bowlsbey, Joann Harris (2013) 21 yüzyılda kariyer gelişimi Müdahaleleri (Çev. Editörü: Fidan Korkut-Owen) Nobel yayınları. Yeşilyaprak, Binnur (ed.)(2012). Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı Ankara: Pegem Yayınları. Özyürek, Ragıp. (2013). Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Kuramları Çocuk ve Ergenler için Kariyer Rehberliği Uygulamaları. Nobel Yayınları. Kapes, Jerome, Whitfield, E. (editors).(2001) A Conuselors Guide to Career Assessement Instruments. National Career Development Association. 4th ed. USA. Kuzgun, Y. ve Bacanlı, F. (ed) (2011). Psikolojik danışma ve rehberlikte kullanılan ölçme araçları ve programlar dizisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Erkan, S. (2006). Örnek grup rehberliği etkinlikleri Ankara: Pegem Yayınları. Erkan, S. ve Kaya, A. (2004; 2005). Deneysel olarak sınanmış grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I ve II. Ankara: Pegem Yayınları. Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı: Kuramlar ve uygulamalar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Özgüven, İ.E. (1992). Hacettepe kişilik envanteri. Ankara: PDREM Yayınları. Özgüven, İ.E. (1998). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: PDREM Yayınları. Özgüven, İ.E. (1994). Psikolojik testler. Ankara: PDREM Yayınları. Yeşilyaprak, B. (ed) (2012). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | |||
Uygulamalı Dersler | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 1 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | |||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | |||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |