Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
VATANDAŞLIK BİLGİSİ
1 Dersin Adı: VATANDAŞLIK BİLGİSİ
2 Dersin Kodu: SOS2208
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HATİCE ÇAĞLAR ÖZTEKE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: haticecaglar@uludag.edu.tr
0 224 294 22 88
U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD
Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Evrensel insan hakları ve demokrasinin temel özellikleri bilgisi doğrultusunda, insan haklarına duyarlılık gösteren, gerektiğinde koruma yönünde içtenlikle tepkide bulunan, bunları yaşamının davranış ve alışkanlıklarına dönüştüren, hak ve sorumluluklarının bilincinde, çağa tanıklık yapabilecek bireyler yetiştirmek. Çağdaş devlet anlayışı çerçevesinde Türk Devriminin temel ilke ve değerlerini çözümleyebilen, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ve temel ilkelerini bilen, vatandaşı olduğu devlete karşı sorumluluk bilinci içinde vatandaşların eğitimini sağlayabilecek öğretmen adayları yetiştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Evrensel anlamda insan hakları ve demokrasinin temel özellikleri bilgisine sahip olabilme.;
2 Edindiği temel bilgiler doğrultusunda insan haklarına duyarlılık gösterebilme.;
3 Demokrasi kültürünü yaşamının davranış ve alışkanlıklarına dönüştürebilme. ;
4 Hak ve sorumluluklarının bilincinde olabilme.;
5 Başkalarının hak ve özgürlüklerini gözetebilme.;
6 Gerektiğinde koruma yönünde içtenlikle tepkide bulunabilme.;
7 Aile, okul ve çevrede demokrasinin yaşam biçimi haline gelmesi konusunda kararlı olabilme. ;
8 Vatandaşı olduğu devlete ve anayasaya karşı sorumluluk bilinci gösterebilme. ;
9 Türk Devriminin temel ilke ve değerlerini vatandaş/birey ilişkisinde çözümleyebilme. ;
10 Türkiye Cumhuriyeti Anayasası temel ilkelerini; yasama, yürütme ve yargı organlarının görevini kavrayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Derse Yönelik Yönerge ve Yönlendirme Yurttaşlık Kavramı ve Kent Devletlerinde Yurttaşlık
2 Modern Yurttaşlık Atatürk Devriminin Yurttaşlık İdeali
3 Devlet
4 Toplum
5 Temel Toplumsal Kurumlar Aile, Eğitim, Ekonomi
6 Temel Toplumsal Kurumlar Siyaset, Din
7 Tarihte ve Günümüzde İnsan Hakları
8 Demokrasi Kavramı ve Demokrasinin Temel İlkeleri
9 Demokrasinin Uygulanma Biçimleri
10 T.C.Anayasasına Göre T.C.Devlet Sistemi
11 Demokratik Devlet ve Yasama Erki
12 Demokratik Devlet ve Yürütme Erki
13 Demokratik Devlet ve Yargı Erki
14 Sosyal Devlet
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: GÜNDÜZ, Mustafa-GÜNDÜZ, Ferhan; Yurttaşlık Bilinci, Anı Yay.Ankara 2002
DOĞAN, İsmail;Modern Toplumda Vatandaşlık ve İnsan Hakları, Ankara : Pegem Yay., 2001
LABBÉ,Brigitte- PUECH, Michel ;Çıtır Çıtır Felsefe Serisi, (Çev. Azade Aslan) Günışığı Kitaplığı
Atatürk’ün Yazdığı Yurttaşlık Bilgileri,(Bas.Haz.Nuran TEZCAN)Çağdaş Yay.İst.1994
AKIN, İlhan;Kamu Hukuku,İst.1980
ATEŞ , Toktamış ;Demokrasi , Ankara : Ümit Yay., 1994.
BENDASAN , Ney; Başlangıcından Günümüze Kadın Hakları , ( Çev. Şirin Tekeli ).İstanbul:İletişim Y.,1995.
Cumhuriyet,Demokrasi ve Kimlik, (Yay.Haz.N.BİLGİN),Bağlam Yay.Ankara 1997
DOĞAN, İsmail;Modern Toplumda Vatandaşlık ve İnsan Hakları, Ankara : Pegem Yay., 2001
FRANKLLİN , Bob , Çocuk Hakları , (Çev.A.Türker ) İstanbul . Ayrıntı Yay., 1993.
İnsan Hakları, COGİTO-1998,İstanbul:YKY, 2000
KAPANİ, Münci;Kamu Hürriyetleri,A.Ü.Hukuk Yay.1981
KARAMAN KEPENEKÇİ, Yasemin;İnsan Hakları Eğitimi,Anı Yay.Ankara 2000
TEZİÇ,Erdoğan;Anayasa Hukuku,Beta Yay.1986
ÜNAL, Şeref;Temel Hak ve Özgürlükler ve İnsan Hakları Hukuku,Yetkin Yay.Ankara 1997
Yurttaş Olmak İçin , Öğretmen El Kitabı , Hazırlayanlar : İ. Gürkaynak , D. Gözütok vd. İstanbul : Umut Vakfı Yay., 1998 .
Yurttaş olmak için , Öğrenci Kitabı, Hazırlayanlar : İ. Gürkaynak, D. Gözütok vd. İstanbul : Umut Vakfı Yay., 1998.1982 ANAYASASI (En son değişikliklerle)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 4 4 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr