1 | Dersin Adı: | TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | MBZ0005 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Fatih DEMİREL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğt. Gör. Dr. Yılmaz GÜLCAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mdemirel@uludag.edu.tr , +90224 2942270 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi | |
2 | Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi | |
3 | Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim | |
4 | Osmanlılar klasik eğitim kurumları ve öğretim yöntemleri | |
5 | Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839) | |
6 | İlk modern sivil okul olan Rüşdiye mektepleri | |
7 | Tanzimat Dönemi ilk ve ortaöğretiminde modernleşme | |
8 | Tanzimat Dönemi yükseköğretim ve meslek okulları | |
9 | II. Abdülhamit Dönemi'nde Eğitim | |
10 | Cumhuriyet dönemi eğitim anlayışı ve Tevhid-i tedrisat kanunu | |
11 | Cumhuriyet Dönemi'nde ilköğretim, orta öğretim | |
12 | Cumhuriyet Dönemi'nde yükseköğretim | |
13 | Osmanlı’dan Cumhuriyet’e öğretmen okulları | |
14 | Eğitim enstitülerinden eğitim fakültelerine |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
AKYÜZ, Y.,Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara. YÜCEL,H. A.;Türkiye'de Orataöğretim,İstanbul, 1938 Nafi A.Kansu, Türkiye Maarif Tarihi, Ankara Demirel, M., “Türk Eğitim Modernleşmesinde Rüşdiye Mektepleri”, Türkler, XV, |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |