Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK EĞİTİM TARİHİ
1 Dersin Adı: TÜRK EĞİTİM TARİHİ
2 Dersin Kodu: MBZ0005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Fatih DEMİREL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğt. Gör. Dr. Yılmaz GÜLCAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mdemirel@uludag.edu.tr ,
+90224 2942270 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, Bursa.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk eğitim tarihinin temel kavramlarının kavratabilme;
2 Göktürk Anıtlarının Türk eğitim tarihi açısından öneminin kavratabilme;
3 İslâmî devirle birlikte Türklerde formal eğitimin başlayıp gelişmesi bilgilerinin kavratabilme;
4 Dünyaca meşhur Türk eğitimci ve bilim adamlarını ve faaliyetleri konusunu öğretebilme;
5 Selçuklu dönemi ve sonrasındaki eğitim gelişmelerini öğretebilme;
6 Osmanlılarda eğitimin özelliklerini kavratabilme;
7 İlk modern eğitim kurumlarının önemini kavratabilme;
8 Türkiye Cumhuriyeti ve tevhid-i tedrisat kanununun esaslarını kavratabilme;
9 Eğitim kurumlarının gelişini tematik olarak öğretebilme;
10 Öğretmen okullarının gelişimini öğretebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi
2 Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi
3 Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim
4 Osmanlılar klasik eğitim kurumları ve öğretim yöntemleri
5 Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839)
6 İlk modern sivil okul olan Rüşdiye mektepleri
7 Tanzimat Dönemi ilk ve ortaöğretiminde modernleşme
8 Tanzimat Dönemi yükseköğretim ve meslek okulları
9 II. Abdülhamit Dönemi'nde Eğitim
10 Cumhuriyet dönemi eğitim anlayışı ve Tevhid-i tedrisat kanunu
11 Cumhuriyet Dönemi'nde ilköğretim, orta öğretim
12 Cumhuriyet Dönemi'nde yükseköğretim
13 Osmanlı’dan Cumhuriyet’e öğretmen okulları
14 Eğitim enstitülerinden eğitim fakültelerine
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: AKYÜZ, Y.,Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
YÜCEL,H. A.;Türkiye'de Orataöğretim,İstanbul, 1938
Nafi A.Kansu, Türkiye Maarif Tarihi, Ankara
Demirel, M., “Türk Eğitim Modernleşmesinde Rüşdiye Mektepleri”, Türkler, XV,
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,13
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 3 3 0 3 0 0 3 3 0 0 0 0
OK4 0 0 3 0 3 3 0 3 0 0 3 3 0 0 0 0
OK5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 3 2 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr