Öğretim programı geliştirme ölçütleri, MEB tarafından onaylanmış Almanca öğretim programlarını analiz etme
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Yabancı dil öğretim programı geliştirme ölçütlerini öğrenir.;
2
Farklı seviyelerdeki Almanca öğretim programlarını tanır;
3
Yabancı dil öğretim programı değerlendirme ölçütlerini öğrenir ve uygular;
4
İlköğretim kademelerine göre müfredatları analiz edebilir;
5
Ortaöğretim kademesine göre müfredatı analiz eder;
6
Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisini kurar;
7
Almanca öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir.;
8
Günlük plan hazırlar.;
9
Yıllık plan hazırlar.;
10
Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisini kavrar.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramların öğretilmesi ve tartışılması
2
Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin incelenmesi
3
Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin incelenmesi II
4
Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin karşılaştırılması
5
Güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi
6
Güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi II
7
Öğrenme ve alt öğrenme alanlarının incelenmesi
8
Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisinin tartışılması
9
Kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisinin tartışılması
10
Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerin incelenmesi
11
Ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterliliklerinin tartışılması
12
Ders programı ile geleneksel yöntemlerin kullanım alanlarını belirleme ve tartışma
13
Ders programı ile alternatif yöntemlerin kullanım alanlarını belirleme ve tartışma
14
Beyin fırtınası ile son değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
- Gültekin, M. (2016). Eğitim, öğretim ve programlarla ilgili temel kavramlar. M. Gültekin ve İlker Usta (Ed.). Çocuk gelişiminde program içinde (1-26). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. -Gürkan, T. (2006). Öğretmenlik mesleği ile ilgili temel kavramlar. E. Sözer (Ed.). Öğretmenlik mesleğine giriş içinde (s.1-14). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
0
1
14
Projeler
14
1
14
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
5
5
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
85
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,83
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU