Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ALMANCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI
1 Dersin Adı: ALMANCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI
2 Dersin Kodu: ALM2202
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülten Güler
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Gülten Güler
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretim programı geliştirme ölçütleri, MEB tarafından onaylanmış Almanca öğretim programlarını analiz etme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yabancı dil öğretim programı geliştirme ölçütlerini öğrenir.;
2 Farklı seviyelerdeki Almanca öğretim programlarını tanır;
3 Yabancı dil öğretim programı değerlendirme ölçütlerini öğrenir ve uygular;
4 İlköğretim kademelerine göre müfredatları analiz edebilir;
5 Ortaöğretim kademesine göre müfredatı analiz eder;
6 Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisini kurar;
7 Almanca öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir.;
8 Günlük plan hazırlar.;
9 Yıllık plan hazırlar.;
10 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisini kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramların öğretilmesi ve tartışılması
2 Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin incelenmesi
3 Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin incelenmesi II
4 Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin karşılaştırılması
5 Güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi
6 Güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi II
7 Öğrenme ve alt öğrenme alanlarının incelenmesi
8 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisinin tartışılması
9 Kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisinin tartışılması
10 Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerin incelenmesi
11 Ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterliliklerinin tartışılması
12 Ders programı ile geleneksel yöntemlerin kullanım alanlarını belirleme ve tartışma
13 Ders programı ile alternatif yöntemlerin kullanım alanlarını belirleme ve tartışma
14 Beyin fırtınası ile son değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Gültekin, M. (2016). Eğitim, öğretim ve programlarla ilgili temel kavramlar. M. Gültekin ve İlker Usta (Ed.). Çocuk gelişiminde program içinde (1-26). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
-Gürkan, T. (2006). Öğretmenlik mesleği ile ilgili temel kavramlar. E. Sözer (Ed.). Öğretmenlik mesleğine giriş içinde (s.1-14). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 1 14
Projeler 14 1 14
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 85
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,83
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr