1 | Dersin Adı: | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | RPD2003 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör.Dr. ÖMER FARUK KABAKÇI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
gultekinfiliz@uludag.edu.tr 2942182 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen etkenleri, öğrenme kuramlarını, etkili öğrenme yöntem ve tekniklerini bilmelerini sağlamak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Öğrenme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler | |
2 | Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler (Öğrenenle, öğrenme yöntemiyle, öğrenme malzemesiyle, öğretenle, öğrenme ortamıyla ilgili faktörler) Öğrenme kuramlarının tarihçesi | |
3 | Davranışçı Yaklaşım Klasik Koşullama-Povlov | |
4 | Davranışçı Yaklaşım Bitişiklik Kuramı-Watson Bitişiklik Kuramı-Guthrie Bağ Kuramı-Thorndike | |
5 | Davranışçı Yaklaşım Edimsel Koşullama-Skinner | |
6 | Sosyal Bilişsel Yaklaşım Amaçlı Davranışçılık-Tolman Sosyal Öğrenme Kuramı-Bandura | |
7 | Bilişsel Yaklaşım Gestalt Kuramı -Köhler, Kofka, Wertheimer | |
8 | Bilişsel Yaklaşım Gestalt Kuramı -Köhler, Kofka, Wertheimer | |
9 | Bilişsel Yaklaşım Bilgiyi İşleme Kuramı | |
10 | Nörofizyolojik Kuram-Hebb | |
11 | Etkili Öğrenme Yöntem ve Teknikleri (Etkin öğrenme, motivasyon, transfer) | |
12 | Etkili Öğrenme Yöntem ve Teknikleri (Kavram ve ilkelerin öğrenme ve öğretimi, Problem çözme öğrenimi ve öğretimi, Psiko-motor davranışların öğrenimi ve öğretimi) | |
13 | Örnek uygulamalar | |
14 | Örnek uygulamalar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
BAYMUR, F. (1994). Genel psikoloji. İstanbul: İnkılap Kitabevi. CRAIN, W. (2005). Theories of development. New Jersey: Pearson Prentice Hall. ÇELEN, N. (1999). Öğrenme psikolojisi. Ankara: İmge Kitabevi. DEMİREL, Ö. (ed) (2007). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayıncılık. ERDEN, M ve AKMAN, Y. (2006). Eğitim psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi. FİDAN, N. (1985). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Alkım Yayıncılık. KAYA, A.(ed) (2007). Eğitim psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık. MORGAN, C.T. (1993). Psikolojiye giriş. Ankara: Meteksan Yay. SCHUNK, D.H. (2009). Öğrenme teorileri. (Çev. M. Şahin). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. SENEMOĞLU, N. (2004). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 2 | 9 | 18 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |