Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: RPD2003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. ÖMER FARUK KABAKÇI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gultekinfiliz@uludag.edu.tr
2942182
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen etkenleri, öğrenme kuramlarını, etkili öğrenme yöntem ve tekniklerini bilmelerini sağlamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilmek;
2 Temel kavramlarla ilgili kavram haritası oluşturmak;
3 Öğrenmeyi etkileyen faktörleri bilmek;
4 Öğrenme kuramlarını kavramak ve sınıflandırmak;
5 Öğrenme yaklaşımlarını karşılaştırarak benzer ve farklı özelliklerini açıklamak;
6 Öğrenme-öğretme kuramlarının sınıf içi uygulamalarına ilişkin çıkarımlarda bulunmak;
7 Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının önemini fark etmek;
8 Öğrenme yöntem ve tekniklerini kavramak ve sınıflandırmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğrenme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2 Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler (Öğrenenle, öğrenme yöntemiyle, öğrenme malzemesiyle, öğretenle, öğrenme ortamıyla ilgili faktörler) Öğrenme kuramlarının tarihçesi
3 Davranışçı Yaklaşım Klasik Koşullama-Povlov
4 Davranışçı Yaklaşım Bitişiklik Kuramı-Watson Bitişiklik Kuramı-Guthrie Bağ Kuramı-Thorndike
5 Davranışçı Yaklaşım Edimsel Koşullama-Skinner
6 Sosyal Bilişsel Yaklaşım Amaçlı Davranışçılık-Tolman Sosyal Öğrenme Kuramı-Bandura
7 Bilişsel Yaklaşım Gestalt Kuramı -Köhler, Kofka, Wertheimer
8 Bilişsel Yaklaşım Gestalt Kuramı -Köhler, Kofka, Wertheimer
9 Bilişsel Yaklaşım Bilgiyi İşleme Kuramı
10 Nörofizyolojik Kuram-Hebb
11 Etkili Öğrenme Yöntem ve Teknikleri (Etkin öğrenme, motivasyon, transfer)
12 Etkili Öğrenme Yöntem ve Teknikleri (Kavram ve ilkelerin öğrenme ve öğretimi, Problem çözme öğrenimi ve öğretimi, Psiko-motor davranışların öğrenimi ve öğretimi)
13 Örnek uygulamalar
14 Örnek uygulamalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: BAYMUR, F. (1994). Genel psikoloji. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
CRAIN, W. (2005). Theories of development. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
ÇELEN, N. (1999). Öğrenme psikolojisi. Ankara: İmge Kitabevi.
DEMİREL, Ö. (ed) (2007). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
ERDEN, M ve AKMAN, Y. (2006). Eğitim psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
FİDAN, N. (1985). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Alkım Yayıncılık.
KAYA, A.(ed) (2007). Eğitim psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
MORGAN, C.T. (1993). Psikolojiye giriş. Ankara: Meteksan Yay.
SCHUNK, D.H. (2009). Öğrenme teorileri. (Çev. M. Şahin). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
SENEMOĞLU, N. (2004). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 9 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr