Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
CONSTITUTIONAL LAW
1 Dersin Adı: CONSTITUTIONAL LAW
2 Dersin Kodu: KAM1406
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERDAR GÜLENER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Ögr. Üyesi ZEYNEP BURCU AKBABA BOZKURT
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: sgulener@uludag.edu.tr
Tel: 0224 294 11 24
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, anaya kavramının ve anayasacılık tarihinin öğrencilere tanıtılması; anayasalar özelinde devletlerin aldığı biçimler hakkında öğrencilerin fikir sahibi olabilmeleridir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anayasa kavramı hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Anayasaların tarihsel süreci ve ortaya çıkışları hakkında fikir sahibi olur.;
3 Anayasaların hukuk sistemi içindeki önemi ve işlevi hakkında bilgi edinir. ;
4 Anayasaların yapım ve değiştirilme süreçlerini bilir. ;
5 Anayasa türleri hakkında bilgi sahibi olur. ;
6 Anayasa türlerine göre devletlerin aldığı biçimler hakkında bilgi sahibi olur. ;
7 Anayasaların demokrasilerin korunması için ne anlam ifade ettiğini kavrar. ;
8 Hak kavramını öğrenir; insan haklarının korunması için anayasaların işlevini anlar. ;
9 Özgürlükler ve anayasa arasındaki ilişki hakkında fikir sahibi olur. ;
10 Uluslararası hukuk sistemi içinde anayasaların konumu üzerine tartışmalara hakim olur. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Anayasa kavramı ve Anayasa hukuku
2 Anayasa hukukunun kaynakları ve Anayasacılık Hareketleri
3 Anayasanın yapımı ve değiştirilmesi
4 Anayasaların sınıflandırılması
5 Anayasalar ve devlet biçimleri (I)
6 Anayasalar ve devlet biçimleri (II)
7 Demokrasiler ve anayasalar
8 Seçim hukuku
9 Hak kavramı, hakların korunması ve anayasa (I)
10 Hak kavramı, hakların korunması ve anayasa (II)
11 Hak, özgürlük ve anayasa ilişkisi
12 Güçler ayrılığı ve anayasalar
13 Uluslararası hukuk ve anayasalar
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Serdar Gülener, Anayasal Düzenler ve Türkiye’nin Anayasal Düzeni (Temel Bilgiler), 2. Baskı, Sakarya Yayıncılık, Şubat 2020.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr