Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TOPRAK KİRLİLİĞİ ve KONTROLÜ
1 Dersin Adı: TOPRAK KİRLİLİĞİ ve KONTROLÜ
2 Dersin Kodu: CEV5311
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA OLCAY TOPAÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: olcaytopac@uludag.edu.tr
0 224 2942109
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Toprak kirliliğinin sebepleri ile çevre/yaşam kalitesi üzerine olan etkilerini benimsetmek ve kirlenmiş toprakların arıtım yöntemlerini öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 -Toprak kirliliğinin sebep ve sonuçları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme;
2 -Kirlenmiş toprakların yönetimine ilişkin yaklaşımlarını benimseme ;
3 -Toprak arıtım yöntemleri ile ilgili yapılmış çalışmaları kıyaslayabilme ve değerlendirebilme ;
4 -Kirlenmiş toprakların arıtımı için uygulanan yöntemleri açıklayabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtılması, ders işleyiş ve değerlendirme sürecinin öğrenciye aktarılması
2 Toprak kirlenmesinin nedenleri (endüstriyel faaliyetler)
3 Toprak kirlenmesinin nedenleri (tarımsal faaliyetler)
4 Toprak kirliliğinin sonuçları (su kaynaklarına etkiler)
5 Toprak kirliliğinin sonuçları (hava kalitesine ve insan sağlığına etkiler)
6 Türkiye’de Toprak kirliliği- güncel literatür inceleme
7 Toprak arıtım teknolojileri (yerinde ve dışarıda arıtım alternatifleri)
8 Arasınav
9 Araziye Serme yöntemi, Yığın Oluşturma Yöntemi Kontrollü Kendiliğinden Arıtım Yöntemi,
10 Biyostimülasyon ile Arıtım Toprak Yıkama Yöntemi ,
11 Toprak Buhar Ekstraksiyonu ile Arıtım
12 Biyoreaktörler ile Toprak Arıtımı
13 Ödev sunumu
14 Ödev sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Biodegradation and Bioremediation. (1994), Alexander M, Academic Press, San Diego.
-Bioremediation engineering: design and applications. (1995), Cookson JT, Mc –Graw – Hill, New York.
-Handbook for Evaluating Remedial Action Technology Plans. (1983) Ehrenfeld, J. ve Bass J., U.S. EPA.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 40 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,93
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 4 4 4 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 4 4 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 4 4 4 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 4 4 4 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr