erdal@uludag.edu.tr Tel: 0224 294 2080 Endüstri Mühendisliği Bölüm, Mühendislik Mimarlık Fakültesi Uludağ Üniversitesi, Görükle, Bursa
18
Dersin Web Adresi:
http://www20.uludag.edu.tr/~erdal/
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin Visual Basic ile programlamanın temellerini anlayabilmeleri için gereken bilgileri vermek ve nesne tabanlı programlama metotları kullanarak işletme uygulamalarını tasarlayabilmeleri için ileri seviyede bilgileri aktarmak
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bir programlama dilini nesne tabanlı yapan nitelikleri öğrenmek;
2
Yazılım gereksinim özelliklerini tanımlayabilmek;
3
Use-case ve sınıf diyagramlarnı tasarlayabilmek;
4
Sequence, işbirliği, ve etkinlik diyagramlarınıntasarlayabilmek;
5
UML araçlarını kullanarak bir yazaılımı tasarlayabilmek.;
NTP Çözümlerini tasarlamak: Class yapısının tanımlanması
3
NTP Çözümlerini tasarlamak: class etkileşimlerini tanılamak
4
NTP Çözümlerini tasarlamak: bir uygulama
5
Visual Basic.Net’e giriş
6
.Net çerçeve yapısına giriş
7
Sınıf yapılarının yaratılması
8
Sınıf hiyerarşilerinin yaratılması
9
Nesne İşbirliğinin Uygulanması: Collection ile çalışma
10
Collection ile çalışma: İşletme kurallarının uygulanması
11
Windows uygulamaları geliştirmek
12
13
14
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Beginning Object-Oriented Programming with VB 2005 From Novice to Professional, Daniel R. Clark, APress, 2005. 2. Object Oriented Systems Analysis and Design, Noushin Ashrafi, Hessam Ashrafi, Prentice Hall, 2009. 3. Data Structures and Algorithms Using Visual Basic.Net, Michael McMillan, Cambridge, 2005 4. Visual Basic 2010, Thearon Willis, Bryan Newsome, 2010. 5. Programming Excel with VBA and .NET, Jeff Webb, Steve Saunders, O'Reilly, 2006 6. Objecteering’s UML Modeler (www.objecteering.com)
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
10
Kısa Sınav
1
5
Ödev
2
25
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
5
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
1
12
Ödevler
2
10
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
1
10
10
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
100
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU