1 | Dersin Adı: | İKTİSAT ve ZİHNİYET |
2 | Dersin Kodu: | IKT3401 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMİN ERTÜRK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr. Emin ERTÜRK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Prof.Dr. Emin ERTÜRK,eerturk@uludag.edu.tr, +902242941086, Uludağ Üniversitesi,Görükle Kampüdü,İİBF, Dekanlık 4. Kat, Nilüfer, Bursa, TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ahlak, din, zihniyet ilişkilerinin ve bunların karşılıklı etkileşimlerinin, ulusların tarihi tecrübeleri ile birleşerek ortaya çıkan iktisadi sonuçlar ve iktisadi yapılar üzerindeki etkilerini öğrenerek, iktisadi hayat, iktisat bilimi ve kapitalizm gibi kavramları daha iyi kavramak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Zihniyet: Kavram Dünyası | |
2 | İktisadi Düşünüşün Zihniyet Temelleri | |
3 | Ahlak ve zihniyet | |
4 | Ahlak, zihniyet ve iktisat | |
5 | Zihniyet değişimi | |
6 | Avrupa’da iktisadi davranış ve zihniyet | |
7 | Doğu toplumlarında iktisat ve zihniyet | |
8 | İslam dünyası iktisat zihniyeti | |
9 | Dinler arası iktisat ve zihniyet karşılaştırmaları | |
10 | Kapitalizm, din ve zihniyet | |
11 | Yeni girişimci tipi | |
12 | Yeni tüketim toplumu | |
13 | Doğu-Batı farklılaşmasının kurumsal temelleri | |
14 | Dinin iktisadi düşünce üzerindeki etkisi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ülgener, S. F. (2006), İktisadî Çözülmenin Ahlâk ve Zihniyet Dünyası, Derin Yayınları:76, İstanbul Ülgener, S. F. (2006), Zihniyet, Aydınlar ve İzm’ler, Derin Yayınları:78, İstanbul Weber, M. (2009), Protestan Ahlâkı ve Kapitalizmin Ruhu, Ayraç Yayınları, Ankara Yalçın, A. (1976), İktisadi Doktrinler ve Sistemler Tarihi, Ekonomik ve Sosyal Yayınlar, Ankara Medema S.G. ve Samuels J.W. (2003), The History of Economic Thought: A Reader, Routledge, London Tutan M. U. ve Bowen B. R. (2005), History of Economic Thoughts and Theories, İzmir University of Economics Publications, İzmir Tower Edward (1981), History of Economic Thought, Eno River Press, North Carolina Hunt E. K. (2005), İktisadi Düşünce Tarihi,Dost Kitabevi, Ankara |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 16 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |