Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK DİLİ II
1 Dersin Adı: TÜRK DİLİ II
2 Dersin Kodu: GZK1004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOk
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: HATİCE YURTSEVEN YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. NİLÜFER AKGÜN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hyurtseven@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin akademik dil ve yazının özelliklerini kavraması, çeşitli akademik metinlerin türlerini ve yapısını ayırt edebilmesi ve akademik metin yazma uygulamaları yapabilmesi amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Akademik dil ve yazının özelliklerini bilir. ;
2 Akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanır.;
3 Nesnel ve öznel anlatım arasındaki farkı bilir.;
4 Akademik metinlerin yapısı ve türlerini (makale, rapor ve bilimsel özet vb.) ayırt edebilir. ;
5 İddia, önerme (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma) yazabilir. ;
6 Bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri bilir. ;
7 Rapor yazmanın basamaklarını bilir. ;
8 Açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak göstermeyi bilir. Kaynakça oluşturabilir. ;
9 Akademik yazılara başlık yazabilir, özetleme yapabilir ve anahtar kelimeleri belirleyebilir. ;
10 Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeleri bilir ve akademik metin yazma uygulamaları yapar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Akademik dil ve yazının özellikleri
2 Akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma
3 Nesnel ve öznel anlatım
4 Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.)
5 iddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri
6 rapor yazmanın basamakları
7 açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme
8 Atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma
9 Başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma
10 Makale inceleme
11 Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler
12 Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler
13 Farklı disiplinlerden makaleler inceleme. Akademik yazı yazma uygulamaları
14 Farklı disiplinlerden makaleler inceleme. Akademik yazı yazma uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akerson, F. (2008). Türkçe Örneklerle Dile Genel Bir Bakış, Multilingual, 2. Bsk. İstanbul, 282 s.
Aksan,D. (1990). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, TDK, Ankara,
Aktaş, Ş.; Gündüz, O. (2011) Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları, Ankara, 330 s.
Atasoy, F.O. (2010). Türkçede Noktalama, Özel Kitaplar, İstanbul, 530 s.
Ateş, K. (2011). Türk Dili, İmge Kitabevi, 10. Bsk, İstanbul, 419 s.
Caferoğlu, A. (1984). Türk Dili Tarihi, Enderun Kitabevi, İstanbul, 246 s.
Demir, N.; Yılmaz, E. (2009). Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları, 4. Bsk. Ankara, 269 s.
Eker, S. (2009). Çağdaş Türk Dili, 5. Bsk, İstanbul, 584 s.
Ergin, M. (1972). Türk Dil Bilgisi,
Ergüzel, M.; Gülsevin, G.; Boz, E.; Yaman, E. (2011). Üniversiteler İçin Türk Dili (Yazılı ve Sözlü Anlatım), Savaş Yayınevi, Ankara, 408 s.
Özkan, M.; Sevinçli, V. (2008). Türkiye Türkçesi Söz Dizimi, 3F Yayınevi, İstanbul, 279 s.
Özkan, Mustafa. Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi, İstanbul 2001.
Paçacıoğlu, B. (2010). Türk Dili ve Kompozisyon, Hat Yayınevi, 368 s.
Yılmaz, Y. (2010). Türkçede Dil Yanlışları, Özel Kitaplar, İstanbul, 320 s.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 1 5 5
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr