Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GRUPLAR ARASI İLİŞKİLER
1 Dersin Adı: GRUPLAR ARASI İLİŞKİLER
2 Dersin Kodu: PSI5114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. M.ERSİN KUŞDİL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. M.ERSİN KUŞDİL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL Tel: 0 224 2941872 Faks: 0 224 2941897 E-posta: mekusdil@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste sosyal psikoloji disiplini içindeki en önemli çalışma alanlarından biri olan gruplar arası ilişkiler konusu ele alınacaktır. Dersin temel hedefi öğrencinin insan grupları arasındaki ilişkilerde ortaya çıkan önyargı ve ayrımcılığı açıklamaya yönelik belli başlı kuramsal yaklaşımlara ilişkin ayrıntılı bilgi edinmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gruplar arası ilişkiler alanındaki yaklaşımların tarihsel gelişimin betimlenebilmesi;
2 Gruplar arası ilişkiler alanındaki çeşitli kuramların birey ve toplum düzeyindeki varsayımlarının ayrıştırılabilmesi;
3 Gruplar arası ilişkiler konusundaki çalışmalarda indirgemecilik sorunun kavranabilmesi;
4 Sosyal Kimlik, Sosyal Baskınlık ve Sistemi Meşrulaştırma kuramları arasındaki farklarının tanımlanabilmesi;
5 Sosyal Kimlik, Sosyal Baskınlık ve Sistemi Meşrulaştırma kuramlarının ülkemizdeki toplumsal kategori örnekleriyle ilişkilendirilebilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders hedeflerinin ve kullanılacak kaynakların tanıtılması
2 Sosyal psikoloji alanında gruplar arası ilişkilerle ilgili çalışmaların tarihçesi (Grup Ruhu/Zihni yaklaşımı)
3 Gruplar arası ilişkilere yönelik birey düzeyi açıklamalar ve eleştiriler (Freud, McDougal, Allport, Adorno)
4 Gruplar arası ilişkilere yönelik birey düzeyi açıklamalar ve eleştiriler (Engellenme-Saldırganlık Hipotezi, Göreli Yoksunluk Kuramı, Uyarılım Transferi Kuramı)
5 Gruplar arası ilişkilere yönelik ilk grup/toplum düzeyi açıklamalar (M. Sherif) ve eleştirileri
6 Tajfel ve Turner’ın Sosyal Kimlik Kuramının kavramsal ve metodolojik öğeleri (Minimal Grup Paradigması, Kategorileştirme, İç grup Ayrımcılığı)
7 Ara Sınav ve Ders Tekrarı
8 Sosyal Kimlik Kuramıyla ilişkili araştırmaların incelenmesi ve eleştiriler
9 Sosyal Baskınlık Kuramıyla ilişkili araştırmaların incelenmesi ve eleştiriler
10 Sistemin Meşrulaştırılması Kuramıyla ilişkili araştırmaların incelenmesi ve eleştiriler
11 Sosyal Kimlik, Sosyal Baskınlık ve Sistemin Meşrulaştırılması kuramlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Dersle İlgili Son Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ellemers, N., Spears, R. & Doosje, B. (2000). Social Identity. Oxford: Blackwell Pub.
Hogg, M.A., & Abrams, D. (1995) Social Identifications: A Social Psychology of Intergroup Relations and Group Processes, London: Routledge.
Huddy, L. (2004). Contrasting Theoretical Approaches to Intergroup Relations. Political Psychology, 25, 947-967.
Jost, J T.; Banaji, M. R.; Nosek, B. A. (2004). A Decade of System Justification Theory: Accumulated Evidence of Conscious and Unconscious Bolstering of the Status Quo. Political Psychology, 25, 881-919.
Sidanius, J. & Pratto, F. (2001). Social Dominance: An Intergroup Theory of Social Hierarchy and Oppression. Cambridge: Cambridge University Press.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 2 15 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 4 3 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 4 3 0 0 0 0 0 0
OK3 5 5 4 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 5 4 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 5 4 0 0 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr