1 | Dersin Adı: | GRUPLAR ARASI İLİŞKİLER |
2 | Dersin Kodu: | PSI5114 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. M.ERSİN KUŞDİL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. M.ERSİN KUŞDİL |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL Tel: 0 224 2941872 Faks: 0 224 2941897 E-posta: mekusdil@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste sosyal psikoloji disiplini içindeki en önemli çalışma alanlarından biri olan gruplar arası ilişkiler konusu ele alınacaktır. Dersin temel hedefi öğrencinin insan grupları arasındaki ilişkilerde ortaya çıkan önyargı ve ayrımcılığı açıklamaya yönelik belli başlı kuramsal yaklaşımlara ilişkin ayrıntılı bilgi edinmesidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders hedeflerinin ve kullanılacak kaynakların tanıtılması | |
2 | Sosyal psikoloji alanında gruplar arası ilişkilerle ilgili çalışmaların tarihçesi (Grup Ruhu/Zihni yaklaşımı) | |
3 | Gruplar arası ilişkilere yönelik birey düzeyi açıklamalar ve eleştiriler (Freud, McDougal, Allport, Adorno) | |
4 | Gruplar arası ilişkilere yönelik birey düzeyi açıklamalar ve eleştiriler (Engellenme-Saldırganlık Hipotezi, Göreli Yoksunluk Kuramı, Uyarılım Transferi Kuramı) | |
5 | Gruplar arası ilişkilere yönelik ilk grup/toplum düzeyi açıklamalar (M. Sherif) ve eleştirileri | |
6 | Tajfel ve Turner’ın Sosyal Kimlik Kuramının kavramsal ve metodolojik öğeleri (Minimal Grup Paradigması, Kategorileştirme, İç grup Ayrımcılığı) | |
7 | Ara Sınav ve Ders Tekrarı | |
8 | Sosyal Kimlik Kuramıyla ilişkili araştırmaların incelenmesi ve eleştiriler | |
9 | Sosyal Baskınlık Kuramıyla ilişkili araştırmaların incelenmesi ve eleştiriler | |
10 | Sistemin Meşrulaştırılması Kuramıyla ilişkili araştırmaların incelenmesi ve eleştiriler | |
11 | Sosyal Kimlik, Sosyal Baskınlık ve Sistemin Meşrulaştırılması kuramlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Dersle İlgili Son Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ellemers, N., Spears, R. & Doosje, B. (2000). Social Identity. Oxford: Blackwell Pub. Hogg, M.A., & Abrams, D. (1995) Social Identifications: A Social Psychology of Intergroup Relations and Group Processes, London: Routledge. Huddy, L. (2004). Contrasting Theoretical Approaches to Intergroup Relations. Political Psychology, 25, 947-967. Jost, J T.; Banaji, M. R.; Nosek, B. A. (2004). A Decade of System Justification Theory: Accumulated Evidence of Conscious and Unconscious Bolstering of the Status Quo. Political Psychology, 25, 881-919. Sidanius, J. & Pratto, F. (2001). Social Dominance: An Intergroup Theory of Social Hierarchy and Oppression. Cambridge: Cambridge University Press. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |