Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DAVRANIŞIN FİZYOLOJİK ve BİYOLOJİK TEMELLERİ
1 Dersin Adı: DAVRANIŞIN FİZYOLOJİK ve BİYOLOJİK TEMELLERİ
2 Dersin Kodu: PSI5103
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yoktur.
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDAN CAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Handan Can, Prof. Dr. Tevfik Alıcı
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: handancan@uludag.edu.tr
Oda tel: 0224-2941876
Adres:Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Görükle/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin davranışı temellendiren fizyolojik süreçler ve biyolojik yapıları ve konu ile ilişkili temel varsayımları tanıması, sinir sistemi, işleyişi ve psikolojik süreçlerle ilişkisini yorumlayabilmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Davranışın biyolojik ve fizyolojik temellerini tanımlayabilme ;
2 Davranışı temellendiren biyolojik ve fizyolojik süreçleri ilişkilendirebilme;
3 Sinir hücresi yapısı ve işleyiş mekanizmalarını açıklayabilme;
4 Sinir iletimini etkileyen kimyasallar ve ilaçlar arasındaki ilişkileri tanımlayabilme ;
5 Sinir sistemi yapılarını açıklayabilme;
6 Öğrenme ve bellek süreçlerini açıklayabilme;
7 Uyku ve fizyolojik süreçler arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme;
8 Psikopatolojilerin fizyolojik temellerini açıklayabilme;
9 Kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fizyolojik psikolojinin kökeni
2 Sinir sistemi hücresi yapısı ve işlevi
3 Sinir sisteminin temel özellikleri
4 Psikofarmakoloji, nörotransmiter ve ilaçların sinir sistemi üzerindeki etkileri
5 Görme
6 İşitme
7 Uyku ve biyolojik ritmler
8 Üreme davranışı, hormonlar
9 Duygular
10 Öğrenme ve bellek
11 İnsan iletişimi
12 Nörodejeneratif hastalıklar
13 Psikotik bozukluklar, şizofreni, duygudurum bozuklukları, major depresyon
14 Otizm, DEHB, stres ve madde bağımlılığı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Carlson, N. R. (2010). Physiology of behavior. Allyn & Bacon.
Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri. (M. Şahin, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Kalat, J. W. (2003). Biological psychology. Wadsworth publishing.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 28 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 1 46 46
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr