Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KAZAK DİLİ ve EDEBİYATI
1 Dersin Adı: KAZAK DİLİ ve EDEBİYATI
2 Dersin Kodu: TDE4035
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Hatice Şahin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Hatice ŞAHİN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hatices@uludag.edu.tr
02242941812
Uludağ Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Görükle Kampüsü/Görükle, Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk boylarının Kuzey, yani Kıpçak koluna; ait olan Kazakçanın dil kurallarını, tarihi gelişimini ve edebiyatını genel hatlarıyla kavrama
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dilin toplum kültürünün devamı konusundaki işlevini ve önemini kavratma,;
2 Günümüzde Türkiye Türkçesi dışında kalan Çağdaş Türk dillerinin konumu, önemi ve gelişiminin kavranması;
3 Çağdaş Türk dillerinin birbirleriyle olan ilişkilerinin değerlendirilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk dilinin kollara ayrılması, Kuzey Türkçesi
2 Kazakların tarihi
3 Kazakçayı doğuran orta Türkçe şivesi Kıpçakça ile ilgili bilgiler
4 Kazakçanın ortaya çıkışı ve gelişmesi
5 Kazakçanın dil özellikleri
6 Kazakçanın dil özellikleri
7 Arasınav-Ders Tekrarı
8 Kazakçanın dil özellikleri
9 Kazakçayla ilgili metin tahlili
10 Kazakçayla ilgili metin tahlili
11 Kazakçayla ilgili metin tahlili
12 Abay Kunanbayev hayatı kişilği
13 Abay Kunanbayev’in Şiirleri
14 Abay Kunanbayev’in Şiirleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ALİ F.KARAMANLIOĞLU, Türk Dili, Dergah Yay. İstanbul 1986.
MEHMET AKALIN, Tarihi Türk Şiveleri, Ankara, 1979.
AHMET CAFEROĞLU, Türk Dili Tarihi, Enderun Kitabevi, İstanbul 1988.
AHMET BURAN, E.ALKAYA, Çağdaş Türk Lehçeleri, Türkiye ve Türk Dünyası İktisadi ve Sosyal Araştırmalar Vakfı Elazığ Şubesi Yay. Elazığ, 1999.
REŞİT RAHMETİ ARAT, Makaleler, C.ITKAE Yay. Ank. 1999
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 3 5 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 11 11
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 5 5 5 5 5 5
OK3 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr