1 | Dersin Adı: | KAZAK DİLİ ve EDEBİYATI |
2 | Dersin Kodu: | TDE4035 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu yoktur. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Hatice Şahin |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Hatice ŞAHİN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
hatices@uludag.edu.tr 02242941812 Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü/Görükle, Nilüfer, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Türk boylarının Kuzey, yani Kıpçak koluna; ait olan Kazakçanın dil kurallarını, tarihi gelişimini ve edebiyatını genel hatlarıyla kavrama |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türk dilinin kollara ayrılması, Kuzey Türkçesi | |
2 | Kazakların tarihi | |
3 | Kazakçayı doğuran orta Türkçe şivesi Kıpçakça ile ilgili bilgiler | |
4 | Kazakçanın ortaya çıkışı ve gelişmesi | |
5 | Kazakçanın dil özellikleri | |
6 | Kazakçanın dil özellikleri | |
7 | Arasınav-Ders Tekrarı | |
8 | Kazakçanın dil özellikleri | |
9 | Kazakçayla ilgili metin tahlili | |
10 | Kazakçayla ilgili metin tahlili | |
11 | Kazakçayla ilgili metin tahlili | |
12 | Abay Kunanbayev hayatı kişilği | |
13 | Abay Kunanbayev’in Şiirleri | |
14 | Abay Kunanbayev’in Şiirleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ALİ F.KARAMANLIOĞLU, Türk Dili, Dergah Yay. İstanbul 1986. MEHMET AKALIN, Tarihi Türk Şiveleri, Ankara, 1979. AHMET CAFEROĞLU, Türk Dili Tarihi, Enderun Kitabevi, İstanbul 1988. AHMET BURAN, E.ALKAYA, Çağdaş Türk Lehçeleri, Türkiye ve Türk Dünyası İktisadi ve Sosyal Araştırmalar Vakfı Elazığ Şubesi Yay. Elazığ, 1999. REŞİT RAHMETİ ARAT, Makaleler, C.ITKAE Yay. Ank. 1999 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |