1 | Dersin Adı: | DİN SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY3006 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi FATİH AMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-294-18-43 E-posta: faman@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/779241 |
19 | Dersin Amacı | Aşağıdaki Konuları Sunman ve Öğrencilerle Tartışmak 1. Toplumsal-Kültürel gerçeklik ortamında din kurumunun rolünün sosyolojik kavramlar ve yaklaşımlar çerçevesinde incelenebilmesi için ele alınması gereken temel etkenler (norm, değer, konum, rol, işlev, güç ilişkileri, amaçlar-araçlar, kişilik vs.) 2. Yazındaki kimi farklı sosyolojik yaklaşımların din kurumunu ele alış biçimlerinin nasıl olduğu 3. Din kurumuna ilişkin olarak Türkiye ve dünyadaki kimi güncel örnekler üzerinde çeşitli değerlendirme araştırmaları |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Din Sosyolojisine Giriş | |
2 | Giriş: Toplumsal-Kültürel gerçeklik ortamında bilgi ve inanç türleri arasında dini bilgi ve dini inancın yeri, işlevi, rolü vs. | |
3 | Okuma ve Tartışma: Furseth ve Repstad (Klasik Sosyologlar ve Dini Kuramları) | |
4 | Okuma ve Tartışma: Furseth ve Repstad: “Çağdaş Sosyoloji ve Kültürel Çözümlemede Din” 1. Kısım | |
5 | Okuma ve Tartışma: Furseth ve Repstad: “Çağdaş Sosyoloji ve Kültürel Çözümlemede Din” 2. Kısım | |
6 | Okuma ve Tartışma: Peter Berger, “Günümüz Din Sosyolojisi Üzerine Düşünceler” | |
7 | Ara Sınav, Okuma ve Tartışma: Tayfun Atay “Önsöz: “Afyon” ve “Tiner” ve “Din ve Antropoloji” | |
8 | Okuma ve Tartışma: Tayfun Atay “Türkiye Çözümlemeleri” | |
9 | Okuma ve Tartışma: Tayfun Atay, “Alan Çalışmaları” | |
10 | Okuma ve Tartışma: Tayfun Atay, “Şempanzeler ve Peygamberler” | |
11 | Okuma ve Tartışma: Tayfun Atay, “Tarihten Bir Yaprak” | |
12 | Okuma ve Tartışma: Fulya Atacan “İslam ve Tarikatlar” | |
13 | Okuma ve Tartışma: Fulya Atacan, “Toplumsal, Ekonomik ve Siyasal Boyutlarıyla Tarikatın Dünya Görüşü” | |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Furseth, Inger ve Repstad, Pal, Din Sosyolojisine Giriş – Klasik ve Çağdaş Kuramlar, Birleşik Yayıncılık, 2011; Solmaz, Bünyamin ve Çapcıoğlu, İhsan (Editörler), Din Sosyolojisi – Klasik ve Çağdaş Yaklaşımlar I, Çizgi Kitabevi, 2009; Ünver, Günay. Din Sosyolojisi, İnsan Yayınları, 2011; Kurt, Abdurrahman, Din Sosyolojisi, Dora Yayınları, 2011; Berger, Peter, Kutsal Şemsiye – Dinin sosyolojik Teorisinin Ana Unsurları, Rağbet |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |