Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ TEORİLERİ II
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ TEORİLERİ II
2 Dersin Kodu: SSY4008
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. EVREN MEHMET DİNÇER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Evren Dinçer
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-mail: mehmetdincer@uludag.edu.tr
tel: (0224)294-18-44
Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle Kampüsü / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere Frankfurt Okulu'nu, Deleuze, Foucault, Bourdieu gibi teorisyenlerin fikirlerini tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çağdaş sosyoloji kuramlarının belli başlı kavramlarını kullanma yeteneğini edinir.;
2 Çağdaş sosyoloji kuramlarının Türkiye’deki paralelleri ve örnekleri hakkında bilgi sahibi olur.;
3 Çağdaş sosyoloji kuramlarının sosyolojinin diğer dallarını nasıl etkilediğine dair bir kavrayış geliştirir.;
4 Çağdaş sosyoloji kuramlarını kullanarak toplumsal süreçlerin oluşumunu yorumlayabilme yeteneğini edinir.;
5 Çağdaş sosyoloji kuramlarının toplumsal gelişiminin güncel uygulamalarını analiz edebilme yeteneği edinir.;
6 Çağdaş sosyoloji kuramlarındaki belli başlı tartışmaları yorumlayabilme yeteneği edinir.;
7 Çağdaş sosyoloji kuramlarının küreselleşen dünyadaki etkilerini kavrayabilme yetkinliği edinir.;
8 Çağdaş sosyoloji kuramlarının terminolojisini yorumlayabilecek bir düzeye erişir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Marx Sonrası Marksizm
2 Frankfurt Okulu
3 Kamusal Alan
4 Kamusal Alanı Yeniden Düşünmek
5 Michel Foucault ve İktidar
6 Deleuze ve Denetim Toplumları
7 Jacques Derrida: Söz ve Yazı
8 Bauman ve Entelektüeller
9 Pierre Bourdieu: Habitus ve Alan
10 Neoliberalizm ve Öznelliğin Üretimi
11 Bourdieu ve Sembolik İktidar
12 Postmodern Durum: Lyotard ve Baudrillard
13 Antonio Negri ve Michael Hardt’ın Düşüncesinde İmpartorluk Kavramı
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Althusser, L., Gelecek Uzun Sürer, Can Yayınları, 1999, Derrida, J., Grammatoloji, Bilgesu Yayınları, 2011; Negri, A. Ve Hardt, M., İmparatorluk, Ayrıntı Yayınları, 2001; Foucault, M., Hapishanenin Doğuşu, İmge Yayınları, 2005
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,93
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 5 5 2 3 4 5 4 5 1
OK2 4 4 4 5 5 2 3 4 4 3 4 1
OK3 5 4 4 5 4 3 3 4 4 3 5 1
OK4 4 4 4 4 5 3 4 4 4 3 4 1
OK5 4 4 4 4 5 3 4 4 4 3 4 1
OK6 4 5 5 4 4 3 3 4 5 3 4 2
OK7 5 4 4 4 4 2 3 4 4 3 5 2
OK8 4 4 5 5 5 3 2 4 4 4 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr