1 | Dersin Adı: | ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ TEORİLERİ II |
2 | Dersin Kodu: | SSY4008 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. EVREN MEHMET DİNÇER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Evren Dinçer |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-mail: mehmetdincer@uludag.edu.tr tel: (0224)294-18-44 Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle Kampüsü / Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere Frankfurt Okulu'nu, Deleuze, Foucault, Bourdieu gibi teorisyenlerin fikirlerini tanıtmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Marx Sonrası Marksizm | |
2 | Frankfurt Okulu | |
3 | Kamusal Alan | |
4 | Kamusal Alanı Yeniden Düşünmek | |
5 | Michel Foucault ve İktidar | |
6 | Deleuze ve Denetim Toplumları | |
7 | Jacques Derrida: Söz ve Yazı | |
8 | Bauman ve Entelektüeller | |
9 | Pierre Bourdieu: Habitus ve Alan | |
10 | Neoliberalizm ve Öznelliğin Üretimi | |
11 | Bourdieu ve Sembolik İktidar | |
12 | Postmodern Durum: Lyotard ve Baudrillard | |
13 | Antonio Negri ve Michael Hardt’ın Düşüncesinde İmpartorluk Kavramı | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Althusser, L., Gelecek Uzun Sürer, Can Yayınları, 1999, Derrida, J., Grammatoloji, Bilgesu Yayınları, 2011; Negri, A. Ve Hardt, M., İmparatorluk, Ayrıntı Yayınları, 2001; Foucault, M., Hapishanenin Doğuşu, İmge Yayınları, 2005 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |