Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT SOSYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: SANAT SOSYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: SSY4059
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. YILDIRIM UYSAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi
Sosyoloji Bölümü
Tel: 0224-294-18-41
e-posta: harslan56@gmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Toplum ve Sanat arasındaki ilişkiyi anlamak ve eleştirel bir perspektif edinmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanat sosyolojisi alanının kavramlarını kullanabilme ;
2 Sanatın toplumla bağını kurabilme;
3 Güncel sanat tartışmalarını takip edebilme;
4 Sanata sosyolojik bakabilme;
5 Sanat akımlarının toplumsal köklerini görebilme ;
6 Yaratıcılığın gelenekle ilişkisini kurabilme;
7 Sanat eserini analiz edebilme;
8 Sanat eserini yorumlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanat ve Sosyoloji
2 Sanat ve toplum
3 Sanatı sosyolojik düşünmek
4 Klasik sosyoloji teorisi ve sanat sosyolojisi
5 Sanatın sosyal üretimi
6 Sanatçının sosyolojisi
7 Müzeler ve yüksek kültürün sosyal inşası
8 Sosyoloji ve estetik
9 Modern sanat akımları
10 Sanat eserinin kaynakları
11 Modernizmin serüveni
12 Modern sanatın eleştirisi
13 Postmodern sanat teorisi
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: David Inglis and John Hughson (ed), The Sociology
of Art, Palgrave, 2005, Jeremy Tanner, The
Sociology of Art, Routledge, 2008, Pier Bourdieu,
Sanatın Kuralları, YKY, 1999, Enis Batur,
Modernizmin Serüveni, Alkım, 2007, Norbert
Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi, 2001,
John Berger, Görme Biçimleri, Metis, 2011, Ernst
H. Gombrich, The Story of Art, Phaidon, 2003.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 2 28
Projeler 14 6 84
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 186
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 3 2 2 2 4 5 5 5 5 2
OK2 3 3 3 1 1 1 3 4 4 4 4 1
OK3 3 3 3 1 1 1 3 4 4 4 4 1
OK4 3 3 3 1 1 1 3 4 4 4 4 1
OK5 3 3 3 1 1 1 3 4 4 4 4 1
OK6 3 3 3 1 1 1 3 4 4 4 4 1
OK7 3 3 3 1 1 1 3 4 4 4 4 1
OK8 3 3 3 1 1 1 3 4 4 4 4 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr