Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİ TARİHİNE GİRİŞ
1 Dersin Adı: PSİKOLOJİ TARİHİNE GİRİŞ
2 Dersin Kodu: PSİ3072
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. Leman Pınar TOSUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör. Banu Elmastaş Dikeç
banudikec@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 2941875
Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, 16059
Görükle Kampüsü / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı: öğrencilerin günümüz psikoloji biliminin felsefi ve fizyolojik kökenleri, bir bilim alanı olarak ortaya çıkışı, gelişimi, alt alanlara ayrışma süreci hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikolojinin temellerini oluşturan felsefi yaklaşımları kavrayabilme ;
2 Psikolojinin alt alanlarının gelişimini tarihsel açıdan takip edebilme ;
3 Psikolojideki temel akımlarının oluşum ve gelişim süreçlerini, tüm alt alanlara etkilerini kavrayabilme;
4 Psikoloji bilimini gelişim sürecindeki toplumsal değerleri kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Psikoloji tarihi çalışmaları
2 Psikoloji üzerine felsefi ve fizyolojik etkiler
3 Yeni Psikoloji
4 Yapısalcılık
5 İşlevselcilik :İlk etkiler
6 İşlevselcilik : Kuruluşu ve gelişimi
7 Uygulamalı psikoloji: İşlevselciliğin mirası; Davranışçılık: İlk etkiler
8 Ders tekrarı
9 Davranışçılık: Başlangıç
10 Davranışcılık: Kuruluştan sonrası
11 Geştalt psikolojisi
12 Psikanaliz: Başlangıç
13 Psikanaliz: Muhalif ve Psikanalizin Türevleri
14 Psikolojide çağdaş düşünceler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Modern Psikoloji Tarihi (2007), Duane P.Schultz, Sydney Ellen Schultz, Kaknüs Yayınları, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 2 27 54
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 183
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,07
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr