1 | Dersin Adı: | PSİKOLOJİ TARİHİNE GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | PSİ3072 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. Leman Pınar TOSUN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör. Banu Elmastaş Dikeç banudikec@uludag.edu.tr Tel: 0 224 2941875 Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, 16059 Görükle Kampüsü / Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı: öğrencilerin günümüz psikoloji biliminin felsefi ve fizyolojik kökenleri, bir bilim alanı olarak ortaya çıkışı, gelişimi, alt alanlara ayrışma süreci hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Psikoloji tarihi çalışmaları | |
2 | Psikoloji üzerine felsefi ve fizyolojik etkiler | |
3 | Yeni Psikoloji | |
4 | Yapısalcılık | |
5 | İşlevselcilik :İlk etkiler | |
6 | İşlevselcilik : Kuruluşu ve gelişimi | |
7 | Uygulamalı psikoloji: İşlevselciliğin mirası; Davranışçılık: İlk etkiler | |
8 | Ders tekrarı | |
9 | Davranışçılık: Başlangıç | |
10 | Davranışcılık: Kuruluştan sonrası | |
11 | Geştalt psikolojisi | |
12 | Psikanaliz: Başlangıç | |
13 | Psikanaliz: Muhalif ve Psikanalizin Türevleri | |
14 | Psikolojide çağdaş düşünceler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Modern Psikoloji Tarihi (2007), Duane P.Schultz, Sydney Ellen Schultz, Kaknüs Yayınları, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 2 | 27 | 54 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |