Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HUKUK SOSYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: HUKUK SOSYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: SSY2022
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FATİH AMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Tel:0224-294-18-43 E-posta: faman@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi: http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/deafult.html.
19 Dersin Amacı Modern hayatta hukuk ve toplum ilişkileri konusunda öğrenciye bir hukuk bilinci ve “hukukun ne’liği” konusunda eleştirel bir perspektif kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hukuk sosyolojisinin temel kavramlarını kullanabilme;
2 Hukukun iktidarla ilişkisini kurabilme;
3 Hukukun ideolojik boyutunu tespit edebilme;
4 Hukukun sosyal fonksiyonunu kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hukukun tanımı, hukukun kaynakları
2 Toplum, hukuk ve sosyal değişme
3 Hukuk ve iktidar
4 Hukuk ve ideoloji
5 Hukuk ve dil
6 Hukuk ve retorik
7 Ara sınav + Yasa metni ve yorum
8 Hukuki belirsizlik ve içtihad
9 Hukuk ve edebiyat
10 Edebi bir tür olarak hukuk
11 Adalet nedir?
12 Bir metafor olarak adalet
13 Hukuk-adalet ayrımı
14 Hukuk, adalet ve dekonstrüksiyon
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Feteris, Eveline, Hukuki Argümantasyonun Temelleri, Paradigma, 2010; Hart, H.L.A, Hukuk, Özgürlük ve Ahlak, Dost, 2000; Ruggiero, Vincenzo, Edebiyat ve Suç, Everest, 2009; Zola, Emile, Dreyfus Davası, Yalçın Yay; Arendt, Hannah, Kötülüğün Sıradanlığı, Metis, 2009; Verges, Jacques, Savunma Saldırıyor, Metis, 2009; Foucault, Michel, Hapishanenin Doğuşu, İmge, 2000; Foucault, Michel, 19.yy’da Bir Aile Cinayeti, Ayrıntı, 2007; Winter, Steven, A Clearing in the Forest, The University of Chicago Press, 2003; Candido, A., On Literature and Society,Princeton University Press, 1995; Dolin, K., Fiction and the Law, Cambridge University Press, 2009; Can, Cahit, Hukuk Sosyolojisinin Oluşumu, Savaş Yay, 1992; Öktem, Niyazi, Hukuk Felsefesi ve Hukuk Sosyolojisi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 3 3 4 3 2 2 4 4 5 2
OK2 3 3 3 3 4 3 2 2 4 4 5 2
OK3 3 3 3 3 4 3 2 2 4 4 5 2
OK4 3 3 3 3 4 3 2 2 4 4 5 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr