1 | Dersin Adı: | HUKUK SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY2022 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi FATİH AMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-294-18-43 E-posta: faman@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/deafult.html. |
19 | Dersin Amacı | Modern hayatta hukuk ve toplum ilişkileri konusunda öğrenciye bir hukuk bilinci ve “hukukun ne’liği” konusunda eleştirel bir perspektif kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hukukun tanımı, hukukun kaynakları | |
2 | Toplum, hukuk ve sosyal değişme | |
3 | Hukuk ve iktidar | |
4 | Hukuk ve ideoloji | |
5 | Hukuk ve dil | |
6 | Hukuk ve retorik | |
7 | Ara sınav + Yasa metni ve yorum | |
8 | Hukuki belirsizlik ve içtihad | |
9 | Hukuk ve edebiyat | |
10 | Edebi bir tür olarak hukuk | |
11 | Adalet nedir? | |
12 | Bir metafor olarak adalet | |
13 | Hukuk-adalet ayrımı | |
14 | Hukuk, adalet ve dekonstrüksiyon |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Feteris, Eveline, Hukuki Argümantasyonun Temelleri, Paradigma, 2010; Hart, H.L.A, Hukuk, Özgürlük ve Ahlak, Dost, 2000; Ruggiero, Vincenzo, Edebiyat ve Suç, Everest, 2009; Zola, Emile, Dreyfus Davası, Yalçın Yay; Arendt, Hannah, Kötülüğün Sıradanlığı, Metis, 2009; Verges, Jacques, Savunma Saldırıyor, Metis, 2009; Foucault, Michel, Hapishanenin Doğuşu, İmge, 2000; Foucault, Michel, 19.yy’da Bir Aile Cinayeti, Ayrıntı, 2007; Winter, Steven, A Clearing in the Forest, The University of Chicago Press, 2003; Candido, A., On Literature and Society,Princeton University Press, 1995; Dolin, K., Fiction and the Law, Cambridge University Press, 2009; Can, Cahit, Hukuk Sosyolojisinin Oluşumu, Savaş Yay, 1992; Öktem, Niyazi, Hukuk Felsefesi ve Hukuk Sosyolojisi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 5 | 5 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |