Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜZİK TEORİSİ ve SOLFEJ IV
1 Dersin Adı: MÜZİK TEORİSİ ve SOLFEJ IV
2 Dersin Kodu: KNS2100
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY GÖĞÜŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Betül B.ÖZSOY
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
gulayg@uludag.edu.tr
+90 224 294 27 09
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Farklı anahtarlar kullanılmış tonal ve atonal parçaları müziksel özelliklerini uygulayarak okuma, inceleme ve dinlediği ezgileri dikte etme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Farklı anahtarlar kullanılmış parçaları müziksel özelliklerini göz önüne alarak okuyabilme;
2 Farklı ölçü sistemleri ve vuruş biriminin değiştirilmesi ile oluşan ritmik yapılanmaları çözümleyebilme;
3 Akor-ezgi ilişkisini kurarak armonik ve formal analiz yapabilme;
4 Çeşitli modülasyon uygulamalarını, okuduğu, yazdığı/dikte ettiği, deşifre ettiği parçalar üzerinde (içinde) fark edebilme;
5 Dinlediği düzeyine uygun iki, üç ve dört sesli ezgileri dikte edebilme;
6 Farklı dönem ve stillerin seslendirme tekniklerine yansımasını açıklayabilme;
7 Tonal sistemin XX.yüzyıldaki alternatifleri ve atonalite kavramı hakkında açıklama yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Mod ve tonalite
2 Yaygın olarak kullanılan yapay ve yerel modlar
3 Yakın ve uzak tonalitelere modülasyonlar
4 Fa anahtarı çeşitleri, 3. çizgi fa anahtarı ile yazılmış parçalar.
5 7’li akorlar, katlanmış aralıklar
6 Basit, bileşik ve aksak ölçülerde vuruş biriminin farklı yapılanmaları
7 Repertuvardan seçilmiş parçalar üzerinde nüans ve artikülasyon
8 Konuların tekrarı- Ara sınav
9 Atonalite kavramı, repertuvardan seçilmiş örnekler
10 Akor-ezgi ilişkisi, 7li ve 9lu akorlar
11 Parçaların formal analizi ve formun grafik ifadesi
12 Basit ve bileşik ölçüler arasında geçişler
13 Fa, sol ve do anahtarlarının karışık olarak kullanıldığı parçalar
14 Repertuvardan seçilmiş parçalar üzerinden stil kavramı, tartışma.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Müzik Teorisi:
- Haciev, Paraşkev. Temel Müzik Teorisi, (Çev. Ahter Destan) İstanbul, Pan Yayıncılık, 2007.
- Say, Ahmet. Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansk. Yayınları, 2002
- Saygun, A. Adnan. Musiki Nazariyatı-I, Ankara, Devlet Kons. Yay. 1962.
- Saygun, A. Adnan. Musiki Temel Bilgisi (II-III-IV), İstanbul, Milli Eğit. Basımevi, 1962.
Dikte-Duyuş:
- Bournonvile, Armand. 250 Dictees Musicales, Paris: H. Lemoine Edit.
- Laduhin, N. 1000 Temel Müziksel Dikte (1,2 ve 3 sesli), Moskova: 1986
- Lequıen, Jacqueline. Cent Cınquante Dıctees Rythmıques (A une partıe)
Paris: A.Leduc Edit. Musicales
- Mazellier, Jules. Dictees Musicales a Une Voıx- III (115 Dictees Difficiles), Roma: Max Eschig Edit.
- Mazellier, Jules. Dictees Musicales a Deux Voix IV (70 dictees faciles), Roma: Max Eschig Editions.
- Mazellier, Jules. Dictees Musicales a Deux Voix (30 adet 2, 3 ve 4 sesli armonik dikte),Roma: Max Eschig Edit
- Noel-Gallon. Cours Complet de Dictee Musicale (100 iki partili müziksel gelişime dayalı dikte),Paris: Jobert Edit.
- Noel-Gallon. Cours Complet de Dictee Musicale (100 üç partili müziksel gelişime dayalı dikte),Paris: Jobert Edit.
- Petıt, Sımone. Cours Complet de Dictees Musicales II-III, Paris: A.Leduc Edit. Musicales
- Rueff, Jeanine. 250 Dictees Musicales Progressives a Une Voıx- II, Paris: A. Leduc Musicales Edit.
- Vachey, Henri. Cours D’enseıgnement Musıcal General-3 (40 dikte), Paris: A.Leduc Edit. Musicales.
- Vachey, Henri. Soıxante Dıctees (A une et deux voıx), Paris: A.Leduc Edit
Solfej:
- Adler, Samuel. Sight Singing (Pitch-Interval-Rhythm). İkinci Baskı New York: W.W.Norton& Company, 1997
- Arrieu C., G. Dandelot, G. Hugon ve diğ. Vıngt Lecons de Solfege Moderne, Paris: H.Lemoine, Edit, 1934.
- Dandelot, Georges. Vıngt Leçons de Solfege Paris: H. Lemoıne Edit.- Dandelot, Georges. Etude Du Rythme (4. ve 5.), Paris: Musicales A. Leduc Edit.
- Dandelot,Georges. Manuel Pratique pour l’etude Des cles, Fransa: Max Eschig Edit., 1999.
- Gervais, Françoise. 60 Leçons de Solfege Rythmique Paris: H.Lemoine, Edit. 1967.
- Lavıgnac, Albert. Solfege des Solfeges (Volume 3A-3B-3C-4A) Paris: H.Lemoine Edit.
- Noel-Gallon. Vingt-Cinq Leçons de Solfege, Paris: Henry Lemoine Edit. 1960.
- Noel-Gallon. Cinquante Leçons de Solfege Rythmiques (Deuxieme-2), Paris: Max Eschıg Edit., 1964.
- Ottman, Robert W. Music for Sight Singing (4. Baskı) New Jersey: Prentice Hall, 1996.
- Pozzolı, Ettore-Desportes,Y. Cours Complet de Solfege (6-7-8) İtalya: Ricordi Edit., 1987
- Saygun, A. Adnan. Toplu Solfej-II, İstanbul, Milli Eğit. Basımevi, 1967
-Saygun, A. Adnan. Töresel Musiki-Op.40 (Okuma kitabı), İstanbul, Milli Eğit. Basımevi, 1967.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 0 5 2 0 4 0 0 2 0 0 0
OK2 2 0 4 2 0 3 0 0 3 0 0 0
OK3 2 0 5 2 0 3 0 0 4 0 0 0
OK4 4 0 5 3 3 4 0 0 2 0 1 0
OK5 2 0 2 3 0 3 0 0 2 0 0 0
OK6 4 1 3 2 2 3 0 0 3 2 3 0
OK7 4 0 2 2 1 3 0 0 2 2 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr