Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FELSEFİ DANIŞMANLIK
1 Dersin Adı: FELSEFİ DANIŞMANLIK
2 Dersin Kodu: FLS4094
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDÜLKADIR ÇÜÇEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN
Dr. Öğr. Üyesi Elif NUYAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Kadir@uludag.edu.tr;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941826
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere, kurumsal ve bireysel düzeyde mantık, etik, değerler, anlam, rasyonalite gibi alanlarda danışmanlık hizmeti verme konusunda donanım ve altyapı kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefi danışmanlığın önemini, amacını ve kapsamını öğrenmek;
2 Felsefi danışmanlık alanında kullanılan metotları öğrenmek;
3 Bireysel felsefi danışmanlığın ilkelerine ve kullanılan tekniklere ilişkin altyapı;
4 Kurumsal felsefi danışmanlık uygulamalarının öğrenilmesi;
5 Bireysel ve kurumsal yaşam içindeki problemleri felsefi bakış açısıyla ele almak;
6 Kurumsal felsefi danışmanlık uygulamalarının öğrenilmesi Felsefe ve günlük hayat arasında pratik ve uygulanabilir bağlantılar kurmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amacı, önemi ve mezun öğrencilere sağlayacağı katkıların anlatılması.
2 Felsefi Danışmanlığın antropolojik temelleri, tarihçesi ve öncüleri
3 Felsefi Danışmanlık alanındaki temel kaynakların tanıtılması.
4 Türkiye’de bu alanda çalışan uzmanların ve eserlerin tanıtılması
5 Felsefi danışmanlığın ilke ve yöntemleri
6 Felsefe tarihinde, danışmanlık alanında kullanılabilecek kavram ve eserlerin incelenmesi
7 Bireylerin inançları ve perspektifleri temelinde yatan argümanları felsefe ile ilişkilendirmek
8 Felsefi analiz ve refleksif düşünme eğitiminin danışmanlıktaki uygulamalarını incelemek
9 Bireysel felsefi danışmanlıkta yaklaşımlar, problemler ve uygulamalar
10 Bireysel felsefi danışmanlıkta yaklaşımlar, problemler ve uygulamalar (devam)
11 Kurumsal felsefi danışmanlıkta problemler yaklaşımlar ve uygulamalar
12 Kurumsal felsefi danışmanlıkta problemler yaklaşımlar ve uygulamalar (devam)
13 Vaka analizleri ve pratik uygulama
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İnsan Davranışlarının ABC’si, Jonas Ramnero, Litera Yayıncılık, 2017
İnsan ve Davranışı, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitabevi 2016
İletişim Becerileri, Demet Gürüz, Nobel Yayınevi, 2013
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 2 0 2 1 2 2 1 3 1 1
OK2 1 0 0 2 0 0 1 2 0 1 0 1
OK3 2 1 2 0 1 1 1 1 1 0 2 1
OK4 0 2 1 0 1 0 1 2 2 0 0 2
OK5 1 1 2 1 1 2 2 2 1 1 1 1
OK6 2 3 3 2 1 3 2 2 2 2 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr