Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II
1 Dersin Adı: ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II
2 Dersin Kodu: FLS2060
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. UFUK ÖZEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör Ufuk Özen
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: 224 2942252
ufukozen@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı İngilizce Öğretmeni adaylarına, İngiliz Edebiyatının ilk iki dönemi olan Eski İngilizce Dönemi ve Orta İngilizce Dönemindeki politik, sosyal ve kültürel koşullar ile paralellik gösteren edebiyat türlerini ve eserlerini tanıtmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İngiliz Edebiyatının Eski İngilizce ve Orta İngilizce Dönemlerine ait yazın metinlerinin başlıca örneklerini listeleyebilme.;
2 İngiliz Edebiyatının Eski İngilizce ve Orta İngilizce Dönemlerinde eserlerini ortaya koymuş belli başlı yazar ve şairlerinden örnek verebilme.;
3 İngiliz Edebiyatının Eski İngilizce ve Orta İngilizce Dönemlerine ait yazın metinlerini analiz edebilme.;
4 Yazın metinlerini açıklayabilme;
5 Yazın metinlerindeki alt metinlere ulaşabilme;
6 Yazın metinlerindeki alt metinleri yorumlayabilme;
7 Yazın metinlerinde kullanılan edebi sanatları gösterebilme;
8 Farklı yazın metinlerini karşılaştırabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği, amaçları, öğrenim kazanımları ve hafta hafta ders içerikleri öğrenciler sunulacaktır. Öğrenciler aynı zamanda ders değerlendirmesi hakkında da bilgilendirilecektir. Derste öğrenciden beklentiler ve onların gerçekleştirmek durumunda oldukları yükümlülükler de paylaşılacaktır.
2 Edebiyata ilişkin belli terimler tanımlanacaktır. Edebiyatın türleri olarak şiir, düzyazı ve drama çeşitlendirilecek ve örneklendirilecektir. Ayrıca bu edebiyat türlerinin de alt türleri tanımlanacaktır ve örnekler verilecektir. Genel çerçevede İngiliz edebiyatının ilk üç dönemi bir zaman çizelgesi üzerinde incelenecektir.
3 İngiliz Edebiyatının ilk dönemi olan “Eski İngilizce Dönemi”nin özellikleri, dönemin Britanya’sında sosyal, dini, politik gelişmeleri öğrenciye sunulacaktır. Sosyal yaşantının, dini inançların ve politik koşulların edebiyat üzerindeki etkileri de ele alınacaktır. Bu dönemdeki belli başlı edebiyat türlerinin ne olduğu vurgulanarak örnekleri listelenecektir.
4 Eski İngilizce Döneminde ilk edebiyat ürünü olan bir şiir türü olarak epik şiirin özellikleri sunulacaktır. Bir epik şiir incelerken dikkat edilmesi gereken konular paylaşılacaktır. Şiir özellikleri listelendikten sonra, İngiliz edebiyatındaki ilk epik olan “Beowulf”un seçilen bir bölümü satır satır öğrencilerle soru-cevap formunda incelenecektir.
5 Eski İngilizce dönemindeki bir başka şiir türü olan “mersiye” ve özellikleri anlatılacaktır. Bu tür şiirin ayırt edici özellikleri vurgulanarak, analiz ile ilgili ipuçları verilecektir. Mersiye türünü inceledikten sonra bu türün İngiliz edebiyatındaki ilk örneği olan “The Wife’s Lament” adlı eser öğrencilerle birlikte incelenecektir.
6 Eski İngilizce dönemindeki bir başka şiir türü olan lirik, türün özellikleri ve tanımı yapılacaktır. Bu türün ilk örneği olan “The Seafarer” adlı şiir soru-cevap formunda öğrencilerle birlikte incelenerek yorumlanacaktır. Ayrıca bu şiirde kullanılan edebi sanatlardan olan “mecaz” tanımlanacak ve bu şiirdeki örneği üzerinde durulacaktır.
7 İngiliz Edebiyatının ikinci dönemi olan “Orta İngilizce Dönemi” bu haftanın konusu olacaktır. Bu yeni dönemin özellikleri, bu dönemdeki politik, sosyal ve dini gelişmeler anlatılacaktır. Normandiyalı’ların Britanya’yı fethetmesiyle, Anglo-Saksonlar’ın istilası karşılaştırılacak, Hristiyanlıkla birlikte gerek yaşamda gerekse edebiyattaki değişimler ele alınacaktır. Edebiyatta derin etki bırakmış “şövalyeli” yaşam tarzı incelenecektir. Bu dönemde yeni edebiyat türleri özellikle dramanın ilk örnekleri vurgulanarak ele alınacaktır.
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Ara sınav sonrası ilk olarak sınav sorularının derste incelenmesi ve cevaplanması ile başlayacaktır. Sınavı da bir öğretim aracı olarak kabul etmek gereklidir. Daha sonra sınav öncesinde sunulan dönem özellikleri öğrenciye tekrarlanarak hatırlanması hedeflenecektir. Bu yeni dönemin ilk incelenecek şiir “Geoffrey Chaucer”ın “The Canterbury Tales” adlı şiirinden seçilmiş bir bölüm olacaktır. Bu noktada özellikle şairin ve bu şiirin İngiliz Edebiyatındaki yeri ve önemi vurgulanacaktır.
10 Bir şiir türü olarak “balad” tanımlanacak ve ayrıntıları ile incelenecektir. Baladlarda kullanılan özel sembolik yapılar ve biçimsel detaylardan söz edilecektir. Bir balad örneği olarak “Lord Randal” incelenecektir.
11 Drama türündeki eserlerin İngiliz edebiyatındaki ilk örneklerinin iki alt türde incelendiği belirtilecek ve bu alt türlerin amaç ve özellikleri sunulacaktır. Daha sonra bu türlerden birisinin (Morality Plays) ilk ve en önemli örneklerinden olan “Everyman” adlı eserin bir bölümü ele alınacaktır.
12 Orta İngilizce döneminde bir başka drama türü olan “Miracle Play” özellikleri ile ele alınacaktır. Bu tür dramada amaçlar ve seçilen konular vurgulanarak, dersle incelenecek olan bir örnek olarak “The Second Shepherd’s Play” ile bağlantı kurulacaktır. Bu eserin bir bölümü soru-cevap yoluyla yorunlanacaktır.
13 Bu haftanın ele alınacak eseri şiir formunda bir romans örneği olan “Sir Gawain and the Green Knight”dır. Bu eserle birlikte bir yaşam tarzı olarak şövalyeliğin de edebiyata yansıması üzerine vurgu yapılacaktır. Daha sonra romans türünün özellikleri, düzyazı ve şiir formlarına vurgu yapılarak incelenecektir.
14 Yarıyıl sonu sınavı öncesi ve dönem sonu olması nedeniyle dönem boyunca incelenen konular hızla önemli noktalarına odaklanılarak tekrarlanacaktır. Dönem değerlendirilip, öğrencilerin dersle ilgili yorumları, beklentileri ve beklentilerinin ne kadarının karşılandığı konuşulacaktır.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Abrams, M.H. (1993) A Glossary of Literary Terms. Harcourt Brace College Publishers.
2- Ousby, Ian. (1996) Literature in English. Cambridge University Press, Cambridge and New York.
3- Pfordresher, John; Gladys V. Veidemanis & Helen McDonnell. (1991) England in Literature. Scott, Foresman and Company.
4- Thornley, G.C. & Gwyneth Roberts. (1984) An Outline of English Literature. Longman, Essex.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 1 6
Projeler 3 10 30
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 8 2 16
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 2 1 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 2 1 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 2 0 5 0 2 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 5 5 3 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 1 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 5 0 3 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 5 3 2 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 5 3 3 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr