1 | Dersin Adı: | ÖZGÜRLÜK SORUNU |
2 | Dersin Kodu: | FLS2002 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Elif Nuyan |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941828/ e-mail: ahmetcevizci30@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İlkçağ felsefesini tüm ayrıntılarıyla tanıtmak; öğrencinin antik felsefenin temel metinlerine vakıf olmasını sağlamak; Helenik felsefe yanında Helenistik felsefeyle Roma felsefesine nüfuz edilmesini temin etmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Felsefenin Doğuşu: Muthostan logosa geçiş. | |
2 | Antik felsefe ve doksografik gelenek | |
3 | Parmenides ve sonrası: Birlik ve Çokluk | |
4 | Sofistik hareket | |
5 | Sokrates | |
6 | Küçük Sokratikler | |
7 | Platon’un Metafiziği ve Epistemolojisi | |
8 | Platon’un Siyaset Felsefesi ve Etiği | |
9 | Aristoteles’in Metafiziği | |
10 | Aristoteles’in Siyaset Felsefesi ve Etiği | |
11 | Helenistik dönemin felsefe Okulları | |
12 | Epikürosçuluk-Stoacılık | |
13 | Pironculuk-Yeni Platonculuk | |
14 | Roma dönemi felsefe hareketleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ahmet Arslan, İlkçağ Felsefesi Tarihi, 5 Cilt, Presokratikler, İstanbul, Bilgi Üniversitesi, 2004.-2010. Aristotle, The Works of Aristotle translated into English (editör, W. D. Ross), 12 vols., Oxford, Oxford University Press,1908-1952. J. Barnes, Sokrates öncesi doğa Felsefesi (çev. H. Portakal), Cem Yayınları, İstanbul, 2004. M. L. Gill – P. Pellegrin(eds), A Companion to Ancient Philosophy, Blackwell, Oxford, 2006. W. K. C. Guthrie, Yunan Felsefesi Tarihi, cilt 1, Sokrates Öncesi İlk filozoflar ve Pythagorasçılar, Kabalcı yayınları, İstanbul, 2011. W. Kranz, Antik Felsefe(çev. S. Baydur), İstanbul, Sosyal yay. Plato, The Collected Dialogues of Plato(ed. by E. Hamilton – H. Cairns), Oxford, Oxford University Press, 1963 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |