Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZGÜRLÜK SORUNU
1 Dersin Adı: ÖZGÜRLÜK SORUNU
2 Dersin Kodu: FLS2002
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Elif Nuyan
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941828/ e-mail: ahmetcevizci30@gmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İlkçağ felsefesini tüm ayrıntılarıyla tanıtmak; öğrencinin antik felsefenin temel metinlerine vakıf olmasını sağlamak; Helenik felsefe yanında Helenistik felsefeyle Roma felsefesine nüfuz edilmesini temin etmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İlkçağ felsefesinin kurucu unsurlarını öğrenmek;
2 Presokratik düşüncenin doğuşunu muthostan logosa geçiş olarak anlamak;
3 İlkçağ Felsefesini Helenik ve Helenistik felsefe olarak ikiye ayırmak;
4 Helenik felsefenin üç döneminin temel metinlerini incelemek;
5 Sofistleri ve Sokrates’i öğrenmek;
6 Platon ve Aristoteles’in Sistemlerini tanımak;
7 Helenistik dönemin temel okullarını tanımak;
8 Roma düşüncesinin önemli düşünürlerini tanımak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefenin Doğuşu: Muthostan logosa geçiş.
2 Antik felsefe ve doksografik gelenek
3 Parmenides ve sonrası: Birlik ve Çokluk
4 Sofistik hareket
5 Sokrates
6 Küçük Sokratikler
7 Platon’un Metafiziği ve Epistemolojisi
8 Platon’un Siyaset Felsefesi ve Etiği
9 Aristoteles’in Metafiziği
10 Aristoteles’in Siyaset Felsefesi ve Etiği
11 Helenistik dönemin felsefe Okulları
12 Epikürosçuluk-Stoacılık
13 Pironculuk-Yeni Platonculuk
14 Roma dönemi felsefe hareketleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmet Arslan, İlkçağ Felsefesi Tarihi, 5 Cilt, Presokratikler, İstanbul, Bilgi Üniversitesi, 2004.-2010.
Aristotle, The Works of Aristotle translated into English (editör, W. D. Ross), 12 vols., Oxford, Oxford University Press,1908-1952.
J. Barnes, Sokrates öncesi doğa Felsefesi (çev. H. Portakal), Cem Yayınları, İstanbul, 2004.
M. L. Gill – P. Pellegrin(eds), A Companion to Ancient Philosophy, Blackwell, Oxford, 2006.
W. K. C. Guthrie, Yunan Felsefesi Tarihi, cilt 1, Sokrates Öncesi İlk filozoflar ve Pythagorasçılar, Kabalcı yayınları, İstanbul, 2011.
W. Kranz, Antik Felsefe(çev. S. Baydur), İstanbul, Sosyal yay.
Plato, The Collected Dialogues of Plato(ed. by E. Hamilton – H. Cairns), Oxford, Oxford University Press, 1963
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 15 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 3 0 3 0 0 0 0 4 0 0 0
OK2 0 3 0 0 3 0 0 3 3 0 0 0
OK3 0 2 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK4 0 2 0 3 0 0 0 0 2 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK6 0 3 0 0 0 0 2 0 3 0 0 0
OK7 0 2 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK8 0 2 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr