Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARIMSAL YAYIM ve HABERLEŞME
1 Dersin Adı: TARIMSAL YAYIM ve HABERLEŞME
2 Dersin Kodu: GSD4711
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi İ.Bülent Gürbüz
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bulent@uludag.edu.tr
(224) 2941591
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kırsal kesimde yaşayanların yaşam düzeylerini yükseltmeye yönelik yetişkin eğitimi tekniklerinin öğretilmesi. Bu amaçla gerçekleştirilecek faaliyetlerin programlanması ve yürütülmesi konusunda öğrencilere bilgi ve becerilerin kazandırılması. Kırsal kesimin gelişmesi için yeniliklerin kırsal kesimde yaşayanlara aktarma ve davranış değişikliğini sağlama becerilerinin kazandırılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kırsal alandaki bireylerin gereksinimlerini belirleme ve gereksinimleri karşılayacak yayım programlarını hazırlayabilme;
2 Yeniliklerin kırsal kesimde tanıtılması ve yayılmasına yönelik becerilerin öğrencilere kazandırılması ;
3 Yetişkin eğitimi ilkelerini öğrenebilme ;
4 Farklı disiplinlerle çalışmalar yürütebilme becerisi kazanabilme;
5 Dünyada ve Türkiye’de uygulanan tarımsal yayım yaklaşımlarının öğrenime ve uygulama becerisi kazanabilme;
6 Yayım çalışmalarının yürütülmesinde kullanılacak yöntemlere karar verebilme ve kullanabilme becerilerinin kazanılması;
7 Yayım programlarını hazırlama, yürütme ve değerlendirme becerileri ile kırsal alanda hizmet verebilme yeteneği kazanabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanımı ve içeriği konusundaki bilgiler, öğrencilerin dersten beklentilerinin saptanması. Tarımsal yayımın felsefesi ve kırsal kalkınmaya katkıları
2 Tarımsal yayımın dünyada ve Türkiye' deki tarihsel gelişimi, yayım elamanlarının bireysel donanımı ve insan ilişkileri, kırsal alan ve kırsal alanda yaşayan bireylerin özellikleri
3 Tarımsal yayım çalışmalarının özellikleri, temel ilkeleri, konu alanları ve amaçları, Yetişkin eğitimi ilkeleri ve İhtiyaçların belirlenmesinde kullanılan yöntemler
4 Tarımsal yayım yaklaşımları
5 Yeniliklerin tanıtılması ve yayılması (yeniliklerin özellikleri, karar alma süreci, benimseme süreci, benimseme kategorileri)
6 İletişim, Dinleme ve ikna egzersizleri
7 Ders Tekrarı+Arasınav
8 Yayım Araç ve Yöntemleri (bireysel, grup ve kitlesel yöntemler ve özellikleri),Sunum, Broşür, poster ve diğer araçları hazırlama
9 Yayım Araç ve Yöntemleri (bireysel, grup ve kitlesel yöntemler ve özellikleri),Sunum, Broşür, poster ve diğer araçları hazırlama
10 Yayım Araç ve Yöntemleri (bireysel, grup ve kitlesel yöntemler ve özellikleri),Sunum, Broşür, poster ve diğer araçları hazırlama
11 Grup oluşturma ve gruplarla çalışma teknikleri, Grup oluşturma ve tartışma
12 Yayım Programlarının Planlanması (bilgi toplama, planlama, uygulama, izleme ve değerlendirme),Yayım Programı Hazırlama
13 Türkiye’ de uygulanan kırsal kalkınma projeleri-çalışmalarında tarımsal yayımın rolü
14 Ders Tekrarı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders Kitabı: Prof. Dr. Orhan YAVUZ, Tarımsal Yayım ve Haberleşme, U.Ü Yayınları, Bursa, 2000.
Diğer Kaynaklar: Prof.Dr.Tayfun ÖZKAYA, Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı, Doç.Dr.Orhan ÖZÇATALBAŞ ve Prof.Dr.Yaşar GÜRGEN Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı, Prof.Dr. Ayşen OLGUN Gelişmekte Olan Ülkelerde Tarımsal Yayım M.E.ADAMS, Çeviren: Doç.Dr.Murat BOYACI P.OAKLEY, C.GARFORTH Yayım Eğitim Klavuzu, A.W.van den BAN, HAWKINS Agricultural Extension, Niels Rollings Extension Science
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 1 5 5
Arazi Çalışmaları 1 5 5
Arasınavlar 1 7 7
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 9 9
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 0 0 0 5 4 5 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 2 0 0 0 2 0 0 3 0 0 0
OK6 0 4 2 0 4 4 0 5 0 0 0
OK7 0 0 4 0 4 5 5 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr