Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OĞUZ GRUBU DİLLERİ
1 Dersin Adı: OĞUZ GRUBU DİLLERİ
2 Dersin Kodu: TDE5108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Hatice Şahin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Hatice ŞAHİN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hatices@uludag.edu.tr
02242941812
Uludağ Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Görükle Kampüsü/Görükle, Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı XII. y.y.’dan başlayarak Türk dilinin nasıl kollara ayrıldığı ve bu kollar arasındaki farklar ve benzerliklerin yanında söz konusu lehçelerin nerelerde konuşulduğu ve dil özelliklerinin kavratılması.Çağdaş Oğuz grubu dillerinin tanıtılması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dilin toplum kültürünün devamı konusundaki işlevini ve önemini kavratma;
2 Günümüzde Oğuz Grubu Türk Dillerinin konumu, önemi ve gelişiminin kavranması;
3 Oğuz Grubu Dillerinin birbirleriyle olan ilişkilerinin değerlendirilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk dilleriyle ilgili lehçe tasnifleri,
2 Lehçe tasniflerine devam ve tasniflerde ele alınan kriterler
3 Oğuz grubu şiveleri ve tarihi gelişimler
4 Oğuzların dillerini yazıya geçirişleri
5 Azeri Türkçesinin genel özellikleri
6 Azeri Edebiyatı
7 Azerice metin inceleme; Şehriyar, Bahtiyar Vahapzade
8 Türkmencenin dil özellikleri ve Türkmenceyle ilgili metin tahlili
9 Gagauzlar, tarihleri ve dil özellikleri ve Gagauzca halk edebiyatı örnekleri
10 Güney Kırım Tatarcası özellikleri ve dil gelişimi
11 Kırım Tatarcasıyla ilgili halk edebiyatı metinleri
12
13
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: NEVZAT ÖZKAN; Gagauz Türkçesi Grameri; TDK Yay., Ankara, 1990.
FUAT BOZKURT; Türklerin Dili; Kültür Bakanlığı Yay., Ankara, 1999.
MUHARREM ERGİN; Azeri Türkçesi; Ebru Yay., İstanbul, 1988.
AHMET BİCAN ERCİLASUN, Türk Lehçeleri Grameri, Akçağ, Ank, 2009.
AHMET BURAN, ERCAN ALKAYA,Çağdaş Türk Lehçeleri, Elazığ, 1999.
SAADET ÇAĞATAY, Türk Lehçeleri II, DTCF Yay. Ank. 1972.
MUHARREM ERGİN; Azeri Türkçesi; Ebru Yay., İstanbul, 1988.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 8 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 9 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 8 8 64
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
OK3 0 5 0 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr