1 | Dersin Adı: | OĞUZ GRUBU DİLLERİ |
2 | Dersin Kodu: | TDE5108 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu yoktur. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Hatice Şahin |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Hatice ŞAHİN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
hatices@uludag.edu.tr 02242941812 Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü/Görükle, Nilüfer, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | XII. y.y.’dan başlayarak Türk dilinin nasıl kollara ayrıldığı ve bu kollar arasındaki farklar ve benzerliklerin yanında söz konusu lehçelerin nerelerde konuşulduğu ve dil özelliklerinin kavratılması.Çağdaş Oğuz grubu dillerinin tanıtılması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türk dilleriyle ilgili lehçe tasnifleri, | |
2 | Lehçe tasniflerine devam ve tasniflerde ele alınan kriterler | |
3 | Oğuz grubu şiveleri ve tarihi gelişimler | |
4 | Oğuzların dillerini yazıya geçirişleri | |
5 | Azeri Türkçesinin genel özellikleri | |
6 | Azeri Edebiyatı | |
7 | Azerice metin inceleme; Şehriyar, Bahtiyar Vahapzade | |
8 | Türkmencenin dil özellikleri ve Türkmenceyle ilgili metin tahlili | |
9 | Gagauzlar, tarihleri ve dil özellikleri ve Gagauzca halk edebiyatı örnekleri | |
10 | Güney Kırım Tatarcası özellikleri ve dil gelişimi | |
11 | Kırım Tatarcasıyla ilgili halk edebiyatı metinleri | |
12 | ||
13 | ||
14 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
NEVZAT ÖZKAN; Gagauz Türkçesi Grameri; TDK Yay., Ankara, 1990. FUAT BOZKURT; Türklerin Dili; Kültür Bakanlığı Yay., Ankara, 1999. MUHARREM ERGİN; Azeri Türkçesi; Ebru Yay., İstanbul, 1988. AHMET BİCAN ERCİLASUN, Türk Lehçeleri Grameri, Akçağ, Ank, 2009. AHMET BURAN, ERCAN ALKAYA,Çağdaş Türk Lehçeleri, Elazığ, 1999. SAADET ÇAĞATAY, Türk Lehçeleri II, DTCF Yay. Ank. 1972. MUHARREM ERGİN; Azeri Türkçesi; Ebru Yay., İstanbul, 1988. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 8 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 9 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 8 | 8 | 64 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |