1 | Dersin Adı: | ROMA MİMARİSİ |
2 | Dersin Kodu: | ARK0512 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İBRAHİM HAKAN MERT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd. Doç. Dr. Güven Gümgüm |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941839/ e-mail: ihmert@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Roma Mimarisinin özellikleri, yapı türleri ve tekniklerinin anlatılması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Temel Kavramlar: Roma İmparatorluğu, Mimarlık. | |
2 | Roma Kronolojisi ve Eyaletlerin Coğrafyası. | |
3 | Anadolu’daki Roma Dönemi Tapınakları. | |
4 | Doğu Eyaletlerindeki Roma Dönemi Tapınakları. | |
5 | Batı Eyaletlerindeki Roma Dönemi Tapınakları. | |
6 | Roma Tiyatrosunun Tarihçesi ve Mimari Özellikleri. | |
7 | Roma Tiyatrosunun Tarihçesi ve Mimari Özellikleri. | |
8 | Roma Zafer Kemerleri. | |
9 | Mausoleumlar | |
10 | Roma Konut Mimarisi. | |
11 | STOA, PORTİCUS ve BASİLİKA. | |
12 | Roma Nymphaeumları. | |
13 | Roma Hamam Mimarisi ve Örnekleri. | |
14 | İmparator Forumları. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Robertson, D. S., Greek and Roman Architecture, Cambridge,1977. - Thorpe, M., Roma Mimarlığı, İstanbul, 2002. - Gros, P., L’architecture Romaine, I: Les monuments publics, Paris, 1996. - Gros, P., L’architecture Romaine, II: Maisons, palais, villas et tombaeux, Paris, 2001. - Von Hesberg, H., Römische Grabbauten, Darmstadt, 1992. - Stierlein, H., Imperium Romanum, Köln, 2002. - Von Hesberg, H., Römische Baukunst, München, 2005. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |