Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARİHİ COĞRAFYA
1 Dersin Adı: TARİHİ COĞRAFYA
2 Dersin Kodu: TRH1020
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SEZAI SEVİM
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail:sezaisevim@hotmail.com
Tel: 0224 2941858
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih
Bölümü 16059 Nilüfer/Bursa
18 Dersin Web Adresi: http:/tarih.uludag.edu.tr/ h
19 Dersin Amacı Bizans’ın son devirleri ile Osmanlı’nın ilk devirlerindeki gelişme ve değişimlerin değerlendirmesi yapılacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler dünyanın yeryüzü şekillerini tanımlayabilir.;
2 Öğrenciler dünyanın yeryüzü şekillerini tanımlayabilir.;
3 Dünya tarihi sürecinde siyasi ve ekonomik gelişmelerin coğrafi yapılardan etkilenişlerini tahlil edebilir. ;
4 Anadolu coğrafyasının tarihi süreçte insanlar tarafından nasıl kullanıldığını yorumlayabilir.;
5 Anadolu’da siyasi olayların ve sivil hayatın coğrafyadan nasıl etkilendiğini sebep-sonuç ilişkisi içinde sorgulayabilir. .;
6 Yerleşim birimleri olan şehir, kasaba, köy, mezra, divan, kom vb. yerlerin özelliklerini tahlil edebilir.;
7 Eyalet, vilayet, sancak, nahiye ve divan gibi idari oluşumların tarihi gelişimini tahlil edebilir.;
8 Coğrafyada yaşanan tarihi süreçlerin insanı etkilemesi ve yine bu süreçlerden coğrafyanın etkilenmesi boyutlarını sorgulayabilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dünya tarihinin ilk devirlerinde yeryüzü şekilleri.
2 Tarihi süreçte coğrafyada meydana gelen değişim.
3 İlk devirlerde insan-coğrafya, coğrafya-insan ilişkileri.
4 Anadolu’da bu ilişkilerin gelişmesi.
5 Türklerin Anadolu’ya gelişleri.
6 Türklerin Anadolu coğrafyasından etkilenmeleri.
7 Anadolu’yu kullanma biçimleri.
8 Yaylak, kışlak Güzlek ve baharlıklar
9 Yerleşik hayata geçişleri.
10 Yerleşim biçimleri.
11 Siyasi organizasyonlarının coğrafyayı idari bölümlemeleri.
12 Eyalet, vilayet, kaza, nahiye ve divan oluşumları.
13 Yerleşim birimlerindeki mahalle, çarşı, sokak, cadde, bahçe vb. şekilleri.
14 Şehir, kasaba, köy ve mezralardaki yerleşim özellikleri.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 0 5 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 3 6 18
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK3 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK8 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr