Ders Öğretim Planı
ORTA ASYA TARİHİ (Eskiçağ-Ortaçağ)
| 1 |
Dersin Adı: |
ORTA ASYA TARİHİ (Eskiçağ-Ortaçağ) |
| 2 |
Dersin Kodu: |
TRH1001 |
| 3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
| 4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
| 5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
| 6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
| 7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
| 8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
| 9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
| 12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
| 13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
| 14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
| 15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. MEHMET TEZCAN |
| 16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
| 17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail:sezaisevim@hotmail.com Tel: 0224 2941858 Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü 16059 Nilüfer/Bursa |
| 18 |
Dersin Web Adresi: |
http:/tarih.uludag.edu.tr |
| 19 |
Dersin Amacı |
Orta Asya’daki Türk cumhuriyetleri ile birlikte Türk dünyasını yakın tarihiyle tanıtmak. |
| 20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
| 21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
| 1 |
Öğrenciler Eskiçağ ve Ortaçağda Orta Asya’yı tanımlayabilir.;
|
| 2 |
Orta Asya ülkelerinin tarihi süreçlerini değerlendirebilir. ;
|
| 3 |
Türklerin kurdukları devletleri tahlil edebilir. ;
|
| 4 |
Devletlerin toplumla olan ilişkilerini sorgulayabilir.;
|
| 5 |
Orta Asya devletlerinin siyasi ve ekonomik özelliklerini değerlendirebilir.;
|
| 6 |
Türklerin kültürel, dini durumlarını kavrayabilir.;
|
| 7 |
Türk devletlerini ve topluluklarını siyasi özellikleri ve kurumlarını birlikte tanır.;
|
| 8 |
Eskiçağda ve Ortaçağda Orta Asya bölgesinde yaşayan Türk devletlerini ve Türk topluluklarının farklı özelliklerini değerlendirebilir.;
|
|
| Hafta |
Teori |
Uygulama |
| 1 |
Eski Çağda Orta Asya’nın durumu |
|
| 2 |
Türklerin tarih sahnesine çıkışı |
|
| 3 |
Türk adı ve Türk Yurdu |
|
| 4 |
İlk Türk Devletleri) |
|
| 5 |
İskitler ve Hunlar |
|
| 6 |
Avrupa Hunları |
|
| 7 |
Ak Hunlar/Göktürkler |
|
| 8 |
Ara sınav ve ders değerlendirme |
|
| 9 |
Uygurlar |
|
| 10 |
Diğer Türk gruplarının devletleri ve faaliyetleri |
|
| 11 |
Türklerin devlet anlayışları, kurumları, yönetimleri. |
|
| 12 |
Türklerde din, kültür, yaşayış. |
|
| 13 |
Türklerde üretim-tüketim ilişkileri, ticaret. |
|
| 14 |
Türklerde iskan ve genel değerlendirme. |
|
| 23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul. Bahaaddin Ögel, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara |
| 24 |
Değerlendirme |
|
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav |
1 |
40 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
| Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
| Toplam |
2 |
100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
| Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
| Toplam |
100 |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
| Açıklama |
|
| 25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
| Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
1 |
12 |
| Ödevler |
0 |
4 |
12 |
| Projeler |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışmaları |
4 |
1 |
4 |
| Arasınavlar |
1 |
15 |
15 |
| Diğer |
5 |
10 |
50 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
15 |
15 |
| Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
| Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5 |
| Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
| 26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
| ÖK: Öğrenim Kazanımları |
PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |