Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ORTA ASYA TARİHİ (Eskiçağ-Ortaçağ)
1 Dersin Adı: ORTA ASYA TARİHİ (Eskiçağ-Ortaçağ)
2 Dersin Kodu: TRH1001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET TEZCAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail:sezaisevim@hotmail.com
Tel: 0224 2941858
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih
Bölümü 16059 Nilüfer/Bursa
18 Dersin Web Adresi: http:/tarih.uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Orta Asya’daki Türk cumhuriyetleri ile birlikte Türk dünyasını yakın tarihiyle tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler Eskiçağ ve Ortaçağda Orta Asya’yı tanımlayabilir.;
2 Orta Asya ülkelerinin tarihi süreçlerini değerlendirebilir. ;
3 Türklerin kurdukları devletleri tahlil edebilir. ;
4 Devletlerin toplumla olan ilişkilerini sorgulayabilir.;
5 Orta Asya devletlerinin siyasi ve ekonomik özelliklerini değerlendirebilir.;
6 Türklerin kültürel, dini durumlarını kavrayabilir.;
7 Türk devletlerini ve topluluklarını siyasi özellikleri ve kurumlarını birlikte tanır.;
8 Eskiçağda ve Ortaçağda Orta Asya bölgesinde yaşayan Türk devletlerini ve Türk topluluklarının farklı özelliklerini değerlendirebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eski Çağda Orta Asya’nın durumu
2 Türklerin tarih sahnesine çıkışı
3 Türk adı ve Türk Yurdu
4 İlk Türk Devletleri)
5 İskitler ve Hunlar
6 Avrupa Hunları
7 Ak Hunlar/Göktürkler
8 Ara sınav ve ders değerlendirme
9 Uygurlar
10 Diğer Türk gruplarının devletleri ve faaliyetleri
11 Türklerin devlet anlayışları, kurumları, yönetimleri.
12 Türklerde din, kültür, yaşayış.
13 Türklerde üretim-tüketim ilişkileri, ticaret.
14 Türklerde iskan ve genel değerlendirme.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul.
Bahaaddin Ögel, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 4 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 4 1 4
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 5 10 50
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK8 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr