Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FİZİKTE SAYISAL HESAPLAMAYA GİRİŞ
1 Dersin Adı: FİZİKTE SAYISAL HESAPLAMAYA GİRİŞ
2 Dersin Kodu: FZK2414
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ORHAN GÜRLER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ogurler@uludag.edu.tr, 0 224 29 41 701, UÜ Fen Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü 16059 Görükle Kampüsü Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere C programlama dilini genel olarak tanıtmak ve programlama mantığını kavratmaktır. Hedefleri ise Fizik için gerekli matematiksel ve mantıksal problemleri bilgisayar üzerinde gerçekleştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Giriş çıkış komutları. C++ da değişken yapılarını öğrenir;
2 Veri tiplerini, Sabitleri Fizik ve Matematik Problemleri için Örnekleri ve Kontrol yapılarını öğrenir;
3 Fonksiyonları , Dizileri, Karakter ve Stringleri, Poıinterlerı(işaretçiler), Dinamik Bellek ve Yapıları öğrenir;
4 Kullanıcı tarafından tanımlanabilen veri tiplerini,Sınıfları, Sınıflar arası ilişkileri öğrenir.;
5 İsim uzaylarını, Dosyalama Tekniğini, Grafikleri, Fizik ve Matematikte örnekleri öğrenir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş çıkış komutları. C++ da değişken yapıları. Rehberli Problem Çözümü
2 Veri tipleri. Sabitler. Fizik ve Matematik Problemleri için Örnekler. Rehberli Problem Çözümü
3 Kontrol yapıları. Fonksiyonlar. Diziler. Rehberli Problem Çözümü
4 Karakter ve Stringler. Poıinterler(işaretçiler). Rehberli Problem Çözümü
5 Dinamik Bellek. Rehberli Problem Çözümü
6 Yapılar. Rehberli Problem Çözümü
7 Kullanıcı tarafından tanımlanabilen veri tipleri. Rehberli Problem Çözümü
8 Sınıflar. Rehberli Problem Çözümü
9 Sınıflar arası ilişkiler. Rehberli Problem Çözümü
10 İsim uzayları. Rehberli Problem Çözümü
11 Ders tekrarı ve Ara Sınav Rehberli Problem Çözümü
12 Dosyalama Tekniği. Rehberli Problem Çözümü
13 Grafikler. Fizik ve Matematikte örnekler. Rehberli Problem Çözümü
14 Genel Tekrar ve Problem Çözümleri Rehberli Problem Çözümü
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1 HASAN YILMAZ, C++ Örneklerle Programlama Dili, 2005;
2 Prof.Dr. MİTHAT UYSAL, C/C++ Problemler ve çözümleri, 2005
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 14 5 70
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 183
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,1
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 2 0 4 0 4 0 3 4 2 1
OK2 3 3 2 0 4 0 3 0 3 3 2 1
OK3 4 4 2 0 3 0 4 0 3 3 2 1
OK4 3 4 2 0 4 0 3 0 3 4 2 1
OK5 4 3 2 0 3 0 3 0 3 4 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr