1 | Dersin Adı: | TREAKİNG-ORİENTRİNG |
2 | Dersin Kodu: | BED1122 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FARUK KORKMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Doğayı tanıma, yaşayabilme ve uyum sağlamak amaçlı güvenli hareket bilgi ve becerisini kazandırma, Doğa Yürüyüşü konularında bilgi vermek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Doğal alanlar, yürüyüşünün faydaları nelerdir? | |
2 | Doğa Yürüyüşü nedir? Yürüyüş Teknikleri | |
3 | Yön bulma teknikleri | |
4 | Malzemeler ve kullanma yöntemleri | |
5 | Genel kuralları, molaların kullanımı, | |
6 | Organizasyon, İlk yardım teknikleri | |
7 | İzcilik, dağcılık, nordic walking hakkında bilgi vermek | |
8 | Kültürel alanlara yürüyüş ve kuralları | |
9 | Doğa yürüyüşü planlama ilkeleri | |
10 | Çevre ve çevre koruma | |
11 | Grup yürüyüş uygulamaları teknikleri | |
12 | Doğa yürüyüşü Liderlik ilkeleri | |
13 | Doğada güvenlik ve vahşi yaşam | |
14 | Beceri geliştirme teknikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ders teksirleri, www.gezivalizi.com/trekking-doga-yuruyusu.html www.trekking.hacettepe.edu.tr/puf/dy.html www.dogayuruyusu.com/ |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 1 | 10 | 10 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |