Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TREAKİNG-ORİENTRİNG
1 Dersin Adı: TREAKİNG-ORİENTRİNG
2 Dersin Kodu: BED1122
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FARUK KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Doğayı tanıma, yaşayabilme ve uyum sağlamak amaçlı güvenli hareket bilgi ve becerisini kazandırma, Doğa Yürüyüşü konularında bilgi vermek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Doğa sporlarındaki gelişmeleri takip edebilir ve bunları yapabilir hale gelir.;
2 Genel malzeme bilgisine sahip olur ve doğru ve uygun zamanda kullanabilir.;
3 Doğa Yürüyüşü yapma becerisine sahip olur.;
4 Yürüyüş Tekniklerini yapabilir.;
5 Enerji korunumu, Yürüyüş Liderliği Doğa Yürüyüşüne Hazırlık yapmasını bilir.;
6 İlk yardım tekniklerini bilir.;
7 Doğada güvenlik. Yön bulma, yabani hayvanlara karşı önlemleri bilir.;
8 Doğa ve doğa sporlarının kişilerin ruh ve beden sağlığı hakkında bilgi sahibi olur.;
9 Öğrencilerin doğa yürüyüşü alanındaki becerilerini belirlemeye yönelik ölçme tekniklerini bilir ve sonuçları yorumlar.;
10 Doğa Yürüyüşü alanında topluma bilgi verme ve iletişim kurma becerisi kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Doğal alanlar, yürüyüşünün faydaları nelerdir?
2 Doğa Yürüyüşü nedir? Yürüyüş Teknikleri
3 Yön bulma teknikleri
4 Malzemeler ve kullanma yöntemleri
5 Genel kuralları, molaların kullanımı,
6 Organizasyon, İlk yardım teknikleri
7 İzcilik, dağcılık, nordic walking hakkında bilgi vermek
8 Kültürel alanlara yürüyüş ve kuralları
9 Doğa yürüyüşü planlama ilkeleri
10 Çevre ve çevre koruma
11 Grup yürüyüş uygulamaları teknikleri
12 Doğa yürüyüşü Liderlik ilkeleri
13 Doğada güvenlik ve vahşi yaşam
14 Beceri geliştirme teknikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders teksirleri,
www.gezivalizi.com/trekking-doga-yuruyusu.html
www.trekking.hacettepe.edu.tr/puf/dy.html
www.dogayuruyusu.com/
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 1 10 10
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr