Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRÜN TASARIMI
1 Dersin Adı: SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRÜN TASARIMI
2 Dersin Kodu: MAK4415
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATİH KARPAT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: karpat@uludag.edu.tr
0224 2941930
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı günümüzde ve gelecekte, gelişmiş toplumlarda, ürün ve sistem tasarımında, mühendisliğin temel kanunlarına dayanan teknik kısıtların yanı sıra doğal kaynakların korunumu, ucuz ve temiz enerji gereksinimi gibi kriterlerin de göz önüne alınması gerekliliğinin kavratılması ve buna uygun tasarım prensiplerinin öğretilmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sürdürülebilir sistemlerin üzerine düşünme ve analiz ile ekoloji, ekonomi ve sosyal eşitliğin doğasını değerlendirebilecektir. ;
2 İnsan ve ürün ilişkisinin çevre ile etkileşimini Ekoljik prensipleri araştırma becerisi kazanır.;
3 Yukarıda bahsedilen konular üzerine kritik yapabilecek kadar yeterli bilgi edinir.;
4 Sürdürülebilir ürün ve sürdürülebilirlik üzerine farkındalığı artar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sürdürülebilirlik kavramı
2 Sürdürülebilirlik kavaramının ülkemizdeki ve dünyadaki gelişimi
3 Sürdürülebilir ürün tasarımı akımları
4 Eko tasarım
5 Eko tasarım prensipleri
6 Ürünler için ömür döngüsü ve karbon izi
7 Geri dönüşüm
8 Geri dönüşüm ve Malzemeler
9 Ders tekrarı ve Ara Sınav
10 Geri dönüşüm ve Malzemeler
11 Temiz Üretim
12 Çevre dostu ürün ve teknoloji
13 Alternatif enerji türleri
14 Zararlı atıklar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: “Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists” Adisa Azapagic, Roland Clift, Perdan,Wiley Publishers, 2004
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 15
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 3 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 4
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 4
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 4
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr