1 | Dersin Adı: | MÜHENDİSLİK ETİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | MAK2027 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Akın Burak Etemoğlu |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: aetem@uludag.edu.tr telefon: 224 2941976 adres: UÜMF, Makine Müh. Blm. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Mühendislikte etik kavramlarının öneminin kavranılması, kişisel ve iş etiği arasındaki farkın belirlenmesi, mühendislik tasarımı ve etik problemlerinin çözümü arasındaki benzerliğin anlaşılması amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrenciler kendi bakış açıları ile mühendislik problemlerinin ele alındığı örnek olayları sunma ve tartışma fırsatı yakalayacaklardır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Etik kavramlara giriş | |
2 | Profesyonellik ve etik kodlar | |
3 | Etik problemlerin analizi | |
4 | Etik problemlerin çözüm yöntemleri | |
5 | Risk, güvenlik ve kaza | |
6 | Mühendislikte haklar ve sorumluluklar | |
7 | Araştırma ve deneylerde etik | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Teknoloji, mühendis ve toplum ilişkisi | |
10 | Teknolojik gelişme ve mühendis | |
11 | Örnek olay incelemesi (seminer) | |
12 | Örnek olay incelemesi (seminer) | |
13 | Örnek olay incelemesi (seminer) | |
14 | Örnek olay incelemesi (seminer) |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Fleddermann, C.B., “Engineering Ethics”, Prentice Hall, New Jersey, 1999. 2. Whitbeck, C., “Ethics in Engineering Practice and Research”, Cambridge University Press, 1998. 3. Mantell, M. I., ”Ethics and Professionalism in Engineering”, McMillan, New York, 1964. 4. TMMOB, Yayın No :203/3. “Mühendislik Etiği Panel Notları”, 3. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, İzmir, Kasım 1997. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |