Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜHENDİSLİK ETİĞİ
1 Dersin Adı: MÜHENDİSLİK ETİĞİ
2 Dersin Kodu: MAK2027
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Akın Burak Etemoğlu
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta: aetem@uludag.edu.tr
telefon: 224 2941976
adres: UÜMF, Makine Müh. Blm.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mühendislikte etik kavramlarının öneminin kavranılması, kişisel ve iş etiği arasındaki farkın belirlenmesi, mühendislik tasarımı ve etik problemlerinin çözümü arasındaki benzerliğin anlaşılması amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrenciler kendi bakış açıları ile mühendislik problemlerinin ele alındığı örnek olayları sunma ve tartışma fırsatı yakalayacaklardır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mühendislikteki etik ikilemleri tanımlar.;
2 Karşılaştığı ikilemlerdeki zorlukları araştırır ve analiz eder.;
3 Farklı çözüm alternatiflerini belirler ve değerlendirir.;
4 Çözüm için atılacak adımın sonuçlarını tanımlar.;
5 Çözüm için atılacak adımı yönlendirecek etik kodları göz önünde bulundurur.;
6 Mühendislik için etik bir çerçeve tanımlar.;
7 Bir takım üyesi olarak etik ikilemleri sunar ve tartışır.;
8 Mühendislik tasarım ve çözümlerinin etkilerini küresel ve sosyal boyutları ile tanımlar. ;
9 Uygun bir plan aracılığıyla etik bir problem için pratik çözüme ulaşır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Etik kavramlara giriş
2 Profesyonellik ve etik kodlar
3 Etik problemlerin analizi
4 Etik problemlerin çözüm yöntemleri
5 Risk, güvenlik ve kaza
6 Mühendislikte haklar ve sorumluluklar
7 Araştırma ve deneylerde etik
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Teknoloji, mühendis ve toplum ilişkisi
10 Teknolojik gelişme ve mühendis
11 Örnek olay incelemesi (seminer)
12 Örnek olay incelemesi (seminer)
13 Örnek olay incelemesi (seminer)
14 Örnek olay incelemesi (seminer)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Fleddermann, C.B., “Engineering Ethics”, Prentice Hall, New Jersey, 1999.
2. Whitbeck, C., “Ethics in Engineering Practice and Research”, Cambridge University Press, 1998.
3. Mantell, M. I., ”Ethics and Professionalism in Engineering”, McMillan, New York, 1964.
4. TMMOB, Yayın No :203/3. “Mühendislik Etiği Panel Notları”, 3. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, İzmir, Kasım 1997.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 5 0 0 5
OK2 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 5 0 0 5
OK3 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 5 0 0 5
OK4 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 5 0 0 5
OK5 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 5 0 0 5
OK6 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 5 0 0 5
OK7 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 5 0 0 5
OK8 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 5 0 0 5
OK9 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 5 0 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr