E-posta: handancan@uludag.edu.tr Oda tel: 0224-2941876 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Görükle/Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin lisans düzeyinde nöropsikoloji alanında temel kavram ve teorik yaklaşımları kazanması ve alanda yaygın kullanılan bazı nöropsikolojik testlerin uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olmasını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Nöropsikoloji alanına ilişkin temel kavramları tanımlayabilme;
2
Beyin davranış ilişkisini tanımlayabilme;
3
Beyin biliş ilişkisini yorumlayabilme;
4
Bilişsel alanları ve bozukluklarını açıklayabilme;
5
Nöropsikolojik test uygulayabilme;
6
Nöropsikolojik test yorumlayabilme;
7
Bilişsel bozuklukları nöropsikolojik test puanları ile ilişkilendirerek açıklayabilme;
8
Bu alanla ilişkili olarak kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Nöropsikolojiye giriş
2
Nöropsikoloji kavramı, kökeni, nöropsikoloji alanındaki ilk çalışmalar
3
Sabit nöropsikolojik test bataryası ve Boston süreç yaklaşımı
4
Dikkat, türleri ve dikkate ilişkin nöropsikolojik süreçler
5
Dikkati değerlendirmede kullanılan nöropsikolojik testler
6
Bellek ve belleğin nöropsikolojik süreçleri
7
Bellek türleri, nörolojik temelleri ve belleği değerlendirmede kullanılan nöropsikolojik testler
8
Yönetici işlevler
9
Görsel- mekansal işlevler
10
Afaziler
11
Agnoziler
12
Alanda yaygın kullanılan nöropsikolojik testlerin uygulanması ve nöropsikolojik test değerlendirmesi
13
Alanda yaygın kullanılan nöropsikolojik testlerin uygulanması ve nöropsikolojik test değerlendirmesi
14
Alanda yaygın kullanılan nöropsikolojik testlerin uygulanması ve nöropsikolojik test değerlendirmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Kolb B. ve Whishaw I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology, USA: Worth Publishers. Bradshaw J. L. ve Mattingley J. B. (1995). Clinical neuropsychology: Behavioral and Brain Science. San Diego: Academic Press. Karakaş, S. (2006). BİLNOT bataryası el kitabı: Nöropsikolojik testler için araştırma ve geliştirme çalışmaları. Ankara: Eryılmaz Offset Matbaacılık Gazetecilik.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
2
30
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
10
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
1
15
15
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
2
1
2
Diğer
4
16
64
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU