1 | Dersin Adı: | LATİNCE (Metinler) |
2 | Dersin Kodu: | TRH0510 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi KAMİL DOĞANCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-mail: kamil@uludag.edu.tr Tel: (224) 2941864 Adres: Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 36 16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere Latin dilinde yazılmış tarihi, edebi ve felsefi metinleri çözme becerisini kazandırmaktır. Öğrencilere birinci elden kaynaklara ulaşıp bunları değerlendirebilecek gerekli dil becerisini kazandırmak hedeflenmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sıfatlarda Derece | |
2 | Kişi Zamirleri (Pronomina Personalia) | |
3 | Metin Çözümleme | |
4 | Mastar-Etken (Infinitivus-Activa) | |
5 | Mastar-Edilgen (Infinitivus-Passiva) | |
6 | Sıfat Fiil (Participium) | |
7 | Metin Çözümleme | |
8 | Deponens Fiiller (Verba Deponentia) | |
9 | Pekiştirme Zamiri | |
10 | Metin Çözümleme | |
11 | İlgi Zamirleri (Pronomina Relativa) | |
12 | Soru Zamirleri (Pronomina Interrogativa) | |
13 | Emir Kipi (Imperativus) | |
14 | Metin Çözümleme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Filiz Öktem, Uygulamalı Latin Dili, Sosyal Yayınları, 1996. Faruk Zeki Perek, Latince Grameri, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1968. A. E. Hillard, Elementary Latin Exercises, Duckworth Publish, 1995. Arthur Clendon, The Clarendon Latin Course, Oxford, 1951. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 0 | 4 | 16 |
Projeler | 4 | 2 | 8 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |