Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
LATİNCE (Metinler)
1 Dersin Adı: LATİNCE (Metinler)
2 Dersin Kodu: TRH0510
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi KAMİL DOĞANCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-mail: kamil@uludag.edu.tr
Tel: (224) 2941864
Adres: Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 36
16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere Latin dilinde yazılmış tarihi, edebi ve felsefi metinleri çözme becerisini kazandırmaktır. Öğrencilere birinci elden kaynaklara ulaşıp bunları değerlendirebilecek gerekli dil becerisini kazandırmak hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Roma tarihinin kaynaklarını objektif bir bakış açısıyla inceleyebilme.;
2 Latince bilgisi ile basit tarihsel kavram veya ifadelerin çözümlemesini yapabilme.;
3 Latin dilinin eskiçağdan günümüze kadar olan gelişim sürecini kavrayabilme. ;
4 Latincenin günümüz Batı Avrupa dillerine etkilerini kavrayabilme.;
5 Latin bilgisi ile Latin dilinde yazılmış basit tarihi metinleri yorumlayabilme.;
6 Latin dili temel gramer bilgisini kullanabilme.;
7 Latin dili temel gramer bilgisine sahip olma.;
8 Eskiçağdan Ortaçağa geçiş sürecinde yaşanan siyasi, askeri ve kültürel değişimleri analiz edebilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sıfatlarda Derece
2 Kişi Zamirleri (Pronomina Personalia)
3 Metin Çözümleme
4 Mastar-Etken (Infinitivus-Activa)
5 Mastar-Edilgen (Infinitivus-Passiva)
6 Sıfat Fiil (Participium)
7 Metin Çözümleme
8 Deponens Fiiller (Verba Deponentia)
9 Pekiştirme Zamiri
10 Metin Çözümleme
11 İlgi Zamirleri (Pronomina Relativa)
12 Soru Zamirleri (Pronomina Interrogativa)
13 Emir Kipi (Imperativus)
14 Metin Çözümleme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Filiz Öktem, Uygulamalı Latin Dili, Sosyal Yayınları, 1996.
Faruk Zeki Perek, Latince Grameri, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1968.
A. E. Hillard, Elementary Latin Exercises, Duckworth Publish, 1995.
Arthur Clendon, The Clarendon Latin Course, Oxford, 1951.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 4 16
Projeler 4 2 8
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK7 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr