1 | Dersin Adı: | HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA |
2 | Dersin Kodu: | SHE5002 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. NURCAN ÖZYAZICIOĞLU |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu e-posta:nurcanoz@uludag.edu.tr, tlf:02242942470, 40665,40666 Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere araştırma sürecinin temel aşamalarını (kavramsal, planlama, uygulama, analiz ve yorumlanma) tanıtır. Bu ders kapsamında, öğrenciler hemşirelik alanında yapılmış araştırmaları kritik edebilme deneyimi kazanırlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hemşirelikte Araştırmaya Giriş, Hemşirelik Araştırmalarının Önemi ve Kullanımı | |
2 | Araştırma Sürecinde Adımlar | |
3 | Araştırma Konusu Seçimi | |
4 | Literatür İnceleme | |
5 | Araştırma Amacı, Araştırma Soruları ve Hipotez Oluşturma | |
6 | Niceliksel Araştırma Tasarımları | |
7 | Niceliksel Araştırma Tasarımları | |
8 | Evren ve Örnekleme | |
9 | Veri Toplama Yöntemleri | |
10 | Veri Toplama Yöntemleri | |
11 | Verilerin Analizi | |
12 | Araştırma Raporu Hazırlama ve Sunma | |
13 | Araştırma Etiği | |
14 | Araştırma kritiği sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tip Kitabevi, 2. baskı. 2015 İnci Erefe (Editör).Hemşirelikte Araştırma(İlke, süreç ve yöntemleri),İstanbul,2004 Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri.Ankara 2004 Özdemir O. Medikal İstatistik.İstanbul Medikal Yayıncılık,2006 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |