Hematoloji Kurulundan başarılı olmak
En fazla 24 öğrenci çünkü dersler vaka sunumu şeklinde yapılmaktadır.
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Devam zorunluğu bulunmaktadır. Yoklama yapılacaktır.
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. ARZU YILMAZTEPE ORAL
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Doç.Dr.Arzu Yılmaztepe Oral Dr. Haldun Bal
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
arzuy@uludag.edu.tr 2953921 Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Binası, Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı, 16059, Nilüfer ,Bursa
18
Dersin Web Adresi:
http://tip.uludag.edu.tr/ders/tip-2114.php
19
Dersin Amacı
Toplumda oldukça sık görülen anemilerin önemini, nedenlerini ve mekanizmalarını anlamak, anemilerin ayırıcı tanısında kullanılan laboratuvar testlerini doğru yorumlayabilmek
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Hematolojik laboratuvar parametrelerini bilmek ve yorumlamak;
2
Anemileri sınıflamak ve mekanizmalarını kavramak;
3
Ayrıcı tanıda kullanılabilecek testleri yerinde kullanabilmek ;
4
Ayrıcı tanıda kullanılabilecek test sonuçlarını yorumlayabilmek;
5
Anemi nedeni ile yapı ve fonksiyonlarda oluşan değişiklikleri açıklayabilmek
ve anemilerin hayat kalitesi ve performansı ile ilişkisini ve önemini kavramak
;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Tanışma ve vaka sunumlarının belirlenmesi
2
Anemilerin Sınıflandırılması ve Klinik Yaklaşım
3
Demir Eksikliği Anemisi ve vaka sunumu
4
Talasemiler ve vaka sunumu
5
Hemoglobinopatiler ve vaka sunumu
6
Hemolitik Anemiler, İmmun Hemolitik Anemiler ve vaka sunumu
7
Makrositik Anemiler ve vaka sunumu
8
Kronik Hastalık Anemisi ve vaka sunumu
9
Polistemiler ve aplastik anemi vaka sunumu
10
Anemilerin tanısında kullanılan biyokimyasal testler
11
12
13
14
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-Klinik Pratikte Hematoloji 4. Baskı Hillman RS, Ault KA, Rinder HM. Çeviri editörleri: Haznedaroğlu İC, Turgut M, Büyükaşık Y, Göker H. Nobel Tıp Kitapevi,İstanbul 2009 2-Tietz textbook of Clinical Chemistry. Ashwood. Saunders Ltd. England
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
10
Yıl sonu Sınavı
1
90
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
10
Finalin BAşarıya Oranı
90
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
Öğrencilerimizden öğrenci sayısına uygun olarak her hafta o anemi ile ilişkili bir yada iki kişinin vaka örneği hazırlamalarını istemekteyim. PPT sunu şeklinde hazırlanan bu ödev en çok 5-6 slayttan oluşur.
Sınav soruları boşluk doldurma, çoktan seçmeli ve klasik soru şeklinde hazırlanabilmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
7
1
7
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
7
8
56
Ödevler
1
17
17
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
10
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU