Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİJİTAL MEDYA VE MARKA YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: DİJİTAL MEDYA VE MARKA YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: GRTS208
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. EVRİM SIRMALI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. EVRİM SIRMALI
Teknik Bilimler MYO
evrim@uludag.edu.tr
0 224 2940895
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sosyal medyanın ve marka algısının bireyler üzerindeki satın alma davranışlarında oynadığı rolü, içerik ve biçim yönünden vurgulamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dijital medya ve markanın konumlandırılmasını, stratejilerini tanımak;
2 Dijital medya ve markanın tüketici üzerindeki sosyal - psikolojik etkilerini tartışmak;
3 Etkili marka ve dijital medya tasarımına ilişkin bilgi ve beceriyi göstermek;
4 Marka ve dijital medya fikrini sözel ve görsel olarak sunmak, savunmak;
5 Yorumlama ve eleştiri becerisi sergilemek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dijital ve sosyal medyanın açıklanması. Tutum, algı ve kanaatlerin motivasyon bağlamında değerlendirilmesi.
2 Marka - Reklam ve ürünün pazardaki hayat seyri, reklamın ekonomik etkisi. Reklamın psikolojik boyutu, reklam psikolojisinin süreçleri, reklam ve bilinçaltı.
3 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
4 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
5 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
6 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
7 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
8 Ara Sınav
9 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
10 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
11 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
12 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
13 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
14 Marka karşılaştırması. Dijital medya ve marka konumlandırması açısından değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Jones, J:P. (2006) Masallar ve gerçeklerle reklamcılık, Mediacat yay.
Kocabaş, F. ;Elden, M. (1997) , Reklam ve Yaratıcı Strateji, Konumlandırma ve star stratejisinin analizi, Yayınevi Yay. , İst
Kocabaş, F. ;Elden, M. (2001) , Reklamcılık kavramlar, kararlar, kurumlar, iletişim yay., İst.
Neumeier, M, (2008) Zak / Başarılı Markaların 1 Numaralı Stratejisi, sistem yay.
Odabaşı, Y., Barış, G. (2002), Tüketici Davranışı, Mediacat yay., ist
Sullivan, L. (2002), Satan reklam yaratmak, Mediacat yay. , İst.
Teker, U. (2003) Grafik Tasarım ve reklam, dokuz eylül yayınları, İzmir • Kocabaş Füsun; Elden Müge; Reklamcılık-Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul, 2001
Oluç Mehmet, Tutundurma-Promotion, İletişim- Communication, Pazarlama dünyası, Yıl:3, Sayı:17, Eylül-Ekim,1989.
Tek Ömer Baybars, Pazarlama: İlkeler ve Uygulamalar, Kartel Ambalaj Matbaacılık ve Tic.İzmir, 1990
Kocabaş Füsun; Elden Müge; Reklam ve Yaratıcı Strateji, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul, 1997
Teker Ulufer; Grafik Tasarım ve Reklam, Dokuz Eylül Yayıncılık, 2003
Ünlü, İhan; Reklam Ortamları Planlaması, A.Ü. Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No:64, Eskişehir,1986
Ünlü, İhan; Reklam Kampanyası Planlaması, A.Ü. Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No:127, Eskişehir,1987
Becer, Emre; İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitapevi Yayınları, Ankara, 2006
Aksoy, Atilla; Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, Temmuz 2007
Tayfur, Gıyasettin; Reklamcılık, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006
Elden, Müge; Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2007
DİKENER, Orhan, 2002. Internet Reklamcılığında Web Tasarımın Önemi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Konya: Selçuk Üniversitesi
PEKTAŞ, Hasip. 2001. “İnternette Görsel Kirlenme”, TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Sayı:400: 72-75
SARIKAVAK, Namık Kemal. 2004. Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık
TÜRER, Melih, 2003. Web Sitelerinde Animasyon Kullanımı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Sanat Eseri Çalışması Raporu), Ankara: Hacettepe Üniversitesi
UÇAR, T. Fikret, 2004 Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul:İnkılap Kitabevi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 60
Yıl sonu Sınavı 0 0
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 100
Finalin BAşarıya Oranı 0
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr