Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu e-posta:nurcanoz@uludag.edu.tr, tlf:02242942470, 40665,40666 Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Bursa.
Eğitim süresince aldığı temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığı ve hastalığına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğa ve ailesine uygulayabilme becerisine sahip hemşireler yetiştirmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Çocuk sağlığına yönelik sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde liderlik yapar.;
2
Çocuk sağlığı hemşireliği alanında mesleki rol ve sorumluluklarını bilir ve yerine getirir;
3
Hasta ve sağlam çocuk hakkında veri toplar, hemşirelik tanısı koyar, planlar, tanıya yönelik gerekli bakımı uygular ve sonuçları değerlendirir;
4
Çocuğu bütüncül olarak ele alır, primer bakımı ve aile merkezli bakımı bilir, uygular;
5
Çocuk sağlığını bozan sorunlar, hastalıklar ve bozuklukların erken tanı, tedavi ve bakımındaki rolünü bilir.;
6
Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini ve çocuk haklarını bilir;
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ile ilgili güncel gelişmeleri takip etme, araştırma-inceleme-raporlandırma yapar;
8
Etkili iletişim teknikleri kullanır ve ekip bilinci ile hareket eder.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Çocuk sağlığına genel bakış
Çocukluk çağlarında beslenme, beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı
2
Büyüme ve Gelişme
3
İlaç uygulamaları
4
Yenidoğan, yenidoğan sorunları ve hemşirelik bakımı
5
Solunum sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı
6
Sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı
Sıvı-elektrolit dengesi
7
Çocuklarda enfeksiyon hastalıkları ve aşılama
8
Çocuğun hastaneye yatırılması
Konjenital kalp hastalıkları ve hemşirelik bakımı
9
Nörolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı
10
Onkolojik sorunu olan çocuklar ve hemşirelik bakımı
Çocuk aciller ve hemşirelik bakımı
11
Kas iskelet sistemi sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı
12
Üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı
13
Endokrin ve metabolizma bozukluğu olan çocuk ve hemşirelik bakımı
14
Kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-Çavuşoğlu H (2019). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara. 2- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık. 3-Yiğit R.(2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara. 4-Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. 5.Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul 6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006). 7- Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
2
30
Kısa Sınav
1
10
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
5
70
Uygulamalı Dersler
14
8
112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
1
20
20
Ödevler
0
5
5
Projeler
1
5
5
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
2
25
50
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
302
Toplam İş Yükü / 30 saat
10,07
Dersin AKTS Kredisi
10
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU