Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
1 Dersin Adı: ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
2 Dersin Kodu: HEM3015
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 10
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 5
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 8
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Semra Sürenler
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu
e-posta:nurcanoz@uludag.edu.tr, tlf:02242942470, 40665,40666
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Bursa.
18 Dersin Web Adresi: http://www.uludag.edu.tr/Bologna/dereceler/dt/33/dl/tr/b/19/p/72/drs/325915
19 Dersin Amacı Eğitim süresince aldığı temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığı ve hastalığına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğa ve ailesine uygulayabilme becerisine sahip hemşireler yetiştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk sağlığına yönelik sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde liderlik yapar.;
2 Çocuk sağlığı hemşireliği alanında mesleki rol ve sorumluluklarını bilir ve yerine getirir;
3 Hasta ve sağlam çocuk hakkında veri toplar, hemşirelik tanısı koyar, planlar, tanıya yönelik gerekli bakımı uygular ve sonuçları değerlendirir;
4 Çocuğu bütüncül olarak ele alır, primer bakımı ve aile merkezli bakımı bilir, uygular;
5 Çocuk sağlığını bozan sorunlar, hastalıklar ve bozuklukların erken tanı, tedavi ve bakımındaki rolünü bilir.;
6 Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini ve çocuk haklarını bilir;
7 Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ile ilgili güncel gelişmeleri takip etme, araştırma-inceleme-raporlandırma yapar;
8 Etkili iletişim teknikleri kullanır ve ekip bilinci ile hareket eder.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuk sağlığına genel bakış Çocukluk çağlarında beslenme, beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı
2 Büyüme ve Gelişme
3 İlaç uygulamaları
4 Yenidoğan, yenidoğan sorunları ve hemşirelik bakımı
5 Solunum sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı
6 Sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı Sıvı-elektrolit dengesi
7 Çocuklarda enfeksiyon hastalıkları ve aşılama
8 Çocuğun hastaneye yatırılması Konjenital kalp hastalıkları ve hemşirelik bakımı
9 Nörolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı
10 Onkolojik sorunu olan çocuklar ve hemşirelik bakımı Çocuk aciller ve hemşirelik bakımı
11 Kas iskelet sistemi sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı
12 Üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı
13 Endokrin ve metabolizma bozukluğu olan çocuk ve hemşirelik bakımı
14 Kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Çavuşoğlu H (2019). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara.
2- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık.
3-Yiğit R.(2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara.
4-Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri.
5.Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul
6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006).
7- Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 5 70
Uygulamalı Dersler 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Ödevler 0 5 5
Projeler 1 5 5
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 25 50
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 302
Toplam İş Yükü / 30 saat 10,07
Dersin AKTS Kredisi 10
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 5 5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 5 5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK5 5 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 3 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0 0
OK8 0 0 0 0 5 0 0 0 2 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr