Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SAYISAL ELEKTRONİK
1 Dersin Adı: SAYISAL ELEKTRONİK
2 Dersin Kodu: EMEZ001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 2
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ÖZCAN TEMEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: ÖĞR.GÖR. Özcan TEMEL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ozcant@uludag.edu.tr 2942380
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste; temel mantık devrelerini, bileşik mantık devrelerini ve aritmetik mantık devrelerini kurabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sayısal elektroniğin temellerini kavrayabilme.;
2 Sayısal mantık devreleri ile ilgili sayı sistemlerini tanıyabilme.;
3 Mantık devrelerinin işleyişini kavrayabilme.;
4 Birleşimsel devrelerin çalışması ve kullanılışını kavrayabilme.;
5 Birleşimsel mantık devrelerini kurup çalıştırabilme.;
6 Sayısal elektroniğin mikroişlemci tabanlı sistemlerin temeli olduğu bilincine varabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sayısal dalgalar ile ilgili kavramlar. İkilik ve onaltılık sayı sistemleri ve sayı dönüşümleri. İşaretli sayıların gösterimi. Laboratuvar kurallarının açıklanması. Problem çözümü
2 BCD kodun ikilik ve onaltılık taban ile ilişkisi. Gray kodu ve enstrümantasyonda kullanım alanı. Problem çözümü
3 Temel mantık işlemlerinin sembolleri ve doğruluk tabloları. Dalga şekilleri çizimleri. Problem çözümü
4 Boolean kural ve kanunları ile mantık ifadelerinin basite indirgenmesi ve devrelerinin çizilmesi. Mantık işlemleri laboratuvar uygulaması
5 Çarpımların toplamı ve toplamların çarpımı ifadelerinin yazılması. Mantık ifadelerinin doğruluk tablolarının yazılması. Boolean kural ve kanunları ile ilgili laboratuvar uygulaması
6 Karnaugh haritası ile mantık ifadelerinin basite indirgenmesi. Tasarlanan devrelerin VED mantığı ile çizilmesi. Karnaugh haritası ile tasarlanan devrelerin çalıştırılması.
7 İşaretli sayılarla ve BCD sayılarla aritmetik işlemler. Tasarlanan devrelerin çalıştırılması.
8 Ara Sınav, konu tekrarı. Telafi
9 Toplayıcıların çalışma ilkeleri ve devre tasarımlarının yapılması. Toplayıcılarla aritmetik işlemler deneyleri.
10 Toplayıcıların çıkarıcı, kod çevirici ve BCD toplayıcı olarak kullanılması. Toplayıcılarla aritmetik işlemler deneyleri.
11 Karşılaştırıcıların çalışma ilkeleri ve devre tasarımlarının yapılması. Karşılaştırıcı deneyleri.
12 Kod çözücülerin çalışma ilkeleri ve devre tasarımlarının yapılması. Kod çözücü deneyleri.
13 Kodlayıcının çalışma ilkeleri, uygulama alanlarına ilişkin örnekler ve devre tasarımı Kodlayıcı deneyleri.
14 Veri seçici ve çoğullayıcı çalışma ilkeleri, uygulama alanlarına ilişkin örnekler ve devre tasarımı. Veri seçici ve çoğullayıcı deneyleri.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: DERS KİTABI: Yayınlanmamış Sayısal Elektronik ders notları. (Öğr. Gör. Özcan TEMEL) YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Mano, M.Morris. Sayısal Tasarım,M.E.B. Yayınları, 1997. ss.527 2. Floyd, Thomas L.. Digital Fundamentals – 5th ed.,Macmillan Publishing Co., 1994. ISBN: 0-02-338502-2. pp. 875
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1,5 21
Ödevler 1 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,07
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 5 2 3 5 5 4 5 2 2 4 3
OK2 2 4 2 4 4 3 5 3 3 3 3 3
OK3 3 3 5 4 4 3 4 2 3 4 2 4
OK4 4 2 4 5 4 3 4 1 3 4 2 4
OK5 4 4 4 5 5 3 5 3 4 3 4 4
OK6 4 5 5 5 5 4 2 5 4 1 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr