| 21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
| 1 |
Dînin temel kavramları olan Allah, âlem ve insan kavramları hakkında genel bir bilgi sahibi olabilme.;
|
| 2 |
Dinin çekirdek kavramları Allah, Âlem ve İnsan kavramları ile, bu kavramlardan her birini merkeze alan temel yaklaşımları ve aralarındaki temel ilişkileri sistematik biçimde ortaya koyarak, Kur’ân’ın dünya görüşünü karakteristik çizgileriyle tanıyabilme.;
|
| 3 |
Âlemdeki ğayb-şehâdet (soyut-somut), insandaki beden-ruh, dildeki biçim-anlam zıtlıklarının gerçekte ontolojik farklılıklardan değil, olguları durultarak algılamada kullanılan yöntemsel farklılıklardan, izâfî ayrımlardan ibâret olduğunu görmek suretiyle, dinin tevhid anlayışını, “varlığın var, bir ve bütün olduğu” ilkesiyle yorumlayarak, bu ilkenin varlık kadrolarına ve dînî sisteme nasıl yansıdığını kavramsal çözümlemeler aracılığıyla kavrayabilme.;
|
| 4 |
Varlık (somut alan)la varlığı ayakta tutan kanunlar (soyut alan) ayrımının insanda olduğu gibi (beden-ruh), dinde de aynı olduğunu, dinin nazarî sisteminin varlığının ruhu, amelî sisteminin ise bedeni olduğunu, her iki ayrı varlık tarzlarının birbirini ayakta tutan bir bütün ve aslında aynı olduğunu kavrayabilme.;
|
| 5 |
Dînin amelî boyutunu oluşturan ibâdât, muâmelât ve ukûbât alanlarıyla ilgili olarak getirilen sınırlandırmaların, gerçekte insanın ruh ve mânâ dünyasını geliştirmeye yönelik olduğu gerçeğini kavrayabilme.;
|
| 6 |
Dînin nazarî yönünün, onun rûhu; amelî yönünün ise onun bedeni olduğunu kavrayarak beden-ruh çatışmasını çözmüş bir birey ve eğitimci haline gelebilme.;
|
| 7 |
Dînin temel alanları olan itikat ve ahlâk alanlarının oluşturduğu dînî hükümlerin ışığında, hoşgörülü ve sevgi dolu bir insan haline gelebilme.;
|
| 8 |
Dînin, hem iç hem de dış dünyada bir bütün halinde yaşanması gerektiğini kavrayabilme.;
|
| 9 |
Muhatabı, konusu, gayesi, birimi, her şeyi “insan” olan Kur’ân’ın, ortaya koyduğu bütün kavramları, konuları, alanları, ilişkileri insan merkezci bir yaklaşımla ele aldığını, bu yaklaşımıyla da bir eğitim görevi üstlendiğini, onun bu eğitim anlayışına göre de, bireylerin ruhsal hayatlarına ve bedensel yapılarına katacağı anlam, değer ve düzenin, dini iç ve dış dünyada bir bütün halinde yaşamanın, dinin toplumdaki en güzel anlatımı olacağını kavrayabilme.;
|
| 10 |
Beden-ruh çatışmaları çözülmüş, kişiliği oturmuş, dînî, ahlâkî ve insânî değerlere sahip ve bu değerlerin mücadelesine gönül vermiş bir din eğitimcisi olabilme.;
|
|