Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KELAM DÜŞÜNCESİNDE SİYASET ve TOPLUM
1 Dersin Adı: KELAM DÜŞÜNCESİNDE SİYASET ve TOPLUM
2 Dersin Kodu: İLA3319
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET SAİM KILAVUZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: askilavuz @ uludag.edu.tr
0224 243 10 66-60141, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Klasik kelam düşüncesinin siyaset ve toplum açısından nasıl incelenebileceğini ve günümüz için öneriler üretilebileceğini öğrencinin kavraması sağlanır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslamda devlet anlayışıyla ilgili anlayışları tarihsel süreç içerisinde benimser.;;
2 İslamın siyaset anlayışıyla günümüz siyaset anlayışını temel dinamikler açısından karşılaştırabilir.;;
3 Kelamda siyaset düşüncesi ilgili temel metinlerden yararlanabilir.;;
4 Siyaset ve toplum ilişkisi ışığında Medeniyet bilincine sahip olur.;;
5 Kelami açıdan Din-siyaset-toplum ilişkilerini anlamlandırma yeteneği kazanır.;;
6 Çağdaş eğilimler karşısında din siyaset ilişkisi bağlamında objektif bir abkış açısına sahip olur.;;
7 İslamın insan görüşünü özümseyerek din-birey-toplum ilişkisinin anlamlandırma yeteneği kazanır;
8 Bu konuda bilimsel araştırma yöntemlerini uygular.;;
9 Kaynakları kullanabilecek derecede Arapça bilgi düzeyine sahip olur.;;
10 İslam için çeşitli görüşleri karşılaştırarak analiz etme imkanı bulur;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hz. Peygamber dönemi devlet
2 İslamda siyasal kurumların doğuşu, fırkaların doğuşu
3 İlk fırkaların imamaet görüşleri ve tartışmalar
4 Şianın imamet anlayışı
5 İmam, halife ve emir kavramları
6 İmametin gerekliliği ve deliller
7 Halifenin seçimi
8 Kelamda icma kavramı ve tarihi gelişimi
9 İslamda akid kavramı
10 Hall ve akd ehli, islam ümmetinin birliği
11 Devletin koşulları ve görevleri
12 İslam devlerinde cihad anlayışı
13 Devlet başkanı ve itaat sorunu.
14 Modern Siyasal islam tanım ve görüşler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. İslamda Siyasi Düşünce Tarihi, Ziyadüddin Rayyıs 2. İslamda Siyasal Akıl, Muhammed Abid Cabiri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK3 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr