1 | Dersin Adı: | PALEOGRAFİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA2279 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ İHSAN KARATAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İslam medeniyetinin en önemli temsilcilerinden biri olan Osmanlılar döneminde özellikle devlet arşivlerine yansıyan belgeleri okuma ve elle yazılan tüm evrakları okuma becerisini geliştirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Paleografya kavramı ve diğer yakın alanlarla ilişkisi | |
2 | Hüsn-i hatla yazılmış yazıların okunması yöntemi | |
3 | Elle yazılan yazıların özellikleri | |
4 | Osmanlı bürokrasisisndeki yazı örnekleri | |
5 | Sülüs, Nesih, Rika, Tevki ve Muhakkakak yazı türleri | |
6 | Talik, Divani, Celi Divani, Siyakat yazı türleri | |
7 | Hicri/kameri aylar ve sembolleri | |
8 | Mektup örnekleri | |
9 | Mahkeme sicilleri örnekleri (1) | |
10 | Mahkeme sicilleri örnekleri (2) | |
11 | Ferman örnekleri (1) | |
12 | Askerî kurumlar (2) | |
13 | Vakfiye örnekleri | |
14 | Diğer arşiv belgeleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | 1.Mefail Hızlı, Osmanlı Paleografyası Ders Notları. Bursa 2008. 2.Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili, İstanbul 1988.. 3.Cahit Baltacı, İslam Paleografyası, İstanbul 1989. 4.Seçilmiş arşiv belgeleri |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |